TW
0

Només han passat dues setmanes des que el València guanyà la Copa de la UEFA i d'aquesta forma aconseguí el doblet, després d'haver-se assegurat poc abans el títol de Lliga, quan Rafael Benítez, entrenador de l'equip i principal artífex d'aquest èxit històric, ha decidit abandonar de forma unilateral el club valencià, malgrat que encara li resta un any de contracte.

El bany de multituds que rebé el tècnic madrileny a València fa apenes onze dies no feia presagiar aquest desenllaç, malgrat que l'espectacular campanya del conjunt valencianista havia duit Benítez a convertir-se en objecte de desig dels principals clubs europeus.

En només tres anys, Rafa Benítez ha passat de ser gairebé un perfecte desconegut quan fitxà pel València, després d'haver aconseguit l'ascens a Primera amb el Tenerife, a ser un tècnic de prestigi nacional i internacional, després d'haver guanyat en aquest període dues lligues i una Copa de la UEFA.

Ahir, Rafa Benítez llegí un comunicat en la conferència de premsa del seu adéu i no pogué acabar-lo perquè començà a plorar quan arribà als agraïments personals i parlà de l'afició i havia de parlar de la seva família. «Possiblement he pres una de les decisions més difícils de la meva vida esportiva: la de no continuar en el València com a entrenador la pròxima temporada. Vull valorar com a positiva la intenció del club d'arribar a un acord per renovar i ampliar el contracte, però després dels esdeveniments de l'última temporada, el meu desgast, tant anímic com personal, m'han fet reconsiderar la meva continuïtat», manifestà.

Benítez explicà les seves intenciona de futur. «En les qüestions professionals me prendré uns dies per analitzar les alternatives -entre elles cobra molta força la d'entrenar el Liverpool a la Premier League. He de prendre la decisó més adequada», indicà.

Per la seva banda, la junta directiva valencianista acceptà la decisió del tècnic, i el president Jaume Ortí assegurà que «el club ha fet tot el possible perquè el preparador continués al capdavant de l'equip i prorrogàs el seu contracte uns anys més».