TW
0


L'alemany Michael Schumacher (Ferrari) va sumar la seva sisena victòria del Campionat en el Gran Premi d'Europa, setena prova del Mundial. Una prova en la qual va quedar clar que enguany Ferrari continuar sense trobar cap rival fort, ja que Barrichelo (Ferrari) va acabar segon per firmar així el quart doblet de l'escuderia italiana.

L'espanyol Fernando Alonso (Renault) va estar durant tota la prova en les posicions de davant, però no va aconseguir mantenir un ritme regular en la cursa, cosa que li impedí lluitar pel podi. Va ser sobretot per un error en la volta catorzena que provocà que sortís de la pista. Això el relegà a un lloc per darrere de Trulli, després de la magnífica sortida de l'asturià.

Va ser quan s'apagaren els semàfors que els Renault tornaren a demostrar el seu sistema magnífic d'arrancada. Així, Alonso es va col·locar darrere de Schumacher i del finlandès Kimi Raikkonen (McLaren), encara que una vegada més el protagonista en l'incident de la sortida va ser Ralf Schumacher.

Ara bé, aquest pic l'alemany va ser el perjudicat quan el seu company d'equip, Juan Pablo Montoya (Williams), el va fer fora de la pista arrossegant amb ell el brasiler Da Matta (Toyota), mentre que el colombià va haver d'entrar a canviar l'aleró davanter, perdent així tota opció de pujar al podi.

Després de l'embús inicial, Schumacher va començar a marcar rècords del circuit i Raikkonen no podia seguir-lo, de manera que es va dedicar a tapar Fernando Alonso i el japonès Takuma Sato (BAR-Fona). A la desena volta el pilot asturià va realitzar la seva primera aturada, just en el mateix moment que el motor de Raikkonen es trencava per enèsima vegada aquesta temporada per a desgràcia de l'equip, que ahir corria a casa.

Quatre girs més tard l'espanyol va fer una maniobra que el va portar a l'herba després d'innombrables intents d'avançar Fisichella. Quan va tornar a entrar a l'asfalt ja tenia per davant Trulli, mentre Schumacher continuava augmentant de manera escandalosa el seu avantatge sobre el segon, Takuma Sato.

Amb 26 voltes per endavant Alonso rodava sisè i marcava els temps millors, sense comptar Schumacher, i es col·locava a 2.9 segons de Trulli, encara que poc va durar la regularitat de l'espanyol i el seu desavantatge tornà a augmentar.

Després de l'intent fallit de Fernando, l'emoció es va traslladar a la lluita per la segona plaça que mantenien Sato i Barrichello. Sato va haver d'entrar al taller, però encara va ser major la seva desgràcia quan en la volta següent es va incendiar el seu motor i hagué d'abandonar. Al final, Schumacher va sumar una nova victòria i sembla disposat a continuar batent rècords. Així la satisfacció a Renault era completa amb els seus dos monoplaces entre els cinc primers classificats.