Camacho: «Som de nou a ca meva»

L'exseleccionador fou presentat ahir com a entrenador del Reial Madrid per als dos propers anys

TW
0

José Antonio Camacho assegurà ahir, en la seva presentació com a tècnic del Reial Madrid per a les dues pròximes temporades, que malgrat que la qualitat que més ha destacat el president Florentino Pérez a l'hora de fitxar-lo ha estat la seva autoritat, no arriba amb «un fuet» sinó convençut de fer entrendre als jugadors les «exigències» que han de complir.

«Tenc la meva manera de ser i de dirigir i això de l'autoritat no cal dir-ho, perquè els futbolistes ho veuen en el tracte diari. Mai no he entrat al vestidor amb un fuet, cada un té la seva responsabilitat», destacà Camacho, qui considera que la seva única filosofia és «treure el màxim rendiment dels futbolistes». Així, bromejà en ser qüestionat per la 'por' que poden tenir-li alguns jugadors, com Ronaldo, a qui se li critica el seu pes: «Però a Ronaldo què li heu dit, que ve l'home del sac? El que ha de fer és córrer, treballar per a l'equip i marcar gols».

Camacho sap que ara el Reial Madrid té «dimensió mundial» i que «l'aparador de l'equip no és només el Bernabéu, sinó el món», cosa que ha canviat des que va deixar el club: «Som novament a ca meva, hi vaig venir quan era un nin i ara hi torn sent un home. És el Madrid de sempre, però ha canviat totalment. Vénc amb una gran il·lusió i amb ganes de treballar perquè el Reial Madrid sigui el número 1 i un exemple a tot el món».

Per això, el primer que ha de fer és aconseguir que els jugadors aixequin els ànims i recuperin el joc que continuen atresorant. «Els jugadors han de saber que les coses es guanyen en el terreny de joc. Cal sortir a guanyar cada partit i, si no s'aconsegueix, que sigui perquè el contrari t'ha guanyat, no perquè tu has perdut».

«Zidane, Raúl, Ronaldo o Figo no s'han oblidat de jugar. El que s'ha de fer és treure el màxim de cada un en allò que sap fer, perquè no tots s'han de sentir Zidane o Raúl», destacà Camacho, qui considera que no es «poden ficar tots en el mateix sac», encara que alguns tenguin «una exigència major perquè són el millor que hi ha en el mercat». «Aquests mateixos futbolistes eren idolatrats fa cinc mesos i hem d'intentar que aquest mateix grup que fa uns mesos estava immers en les tres competicions pugui arribar fins al final en totes elles, desitjà el tècnic, que féu una comparació amb l'anunci que protagonitza assegurant que «el Reial Madrid és imparable».