L'italià Jarno Trulli (Renault) va entrar ahir en la llegenda de la Fórmula 1 imposant-se en el Gran Premi de Mònaco, sisena prova de la temporada, després d'una cursa apassionant des de l'inici fins al final i que va acabar amb innombrables estadístiques i amb onze abandons inclosos els de l'espanyol Fernando Alonso (Renault) i Michael Schumacher (Ferrari).
Trulli va completar així un cap de setmana màgic per a ell en el qual ha aconseguit la seva primera pole i la primera victòria de Fórmula 1, pujant per segona vegada consecutiva al podi, on l'acompanyaren Jenson Button (BAR-Fona) i Rubens Barrichello (Ferrari).
La cursa d'ahir va trencar totes les estadístiques. Des del 1998 cap pilot que sortís des de la pole no havia guanyat a Mònaco, i ahir Trulli ho aconseguí; des del darrer Gran Premi del Brasil -l'any passat- Michael Schumacher no havia abandonat mai, i ahir aguantà 45 voltes. Des de principi de temporada els dos Renault havien acabat totes les curses, i ahir Alonso hagué de retirar-se; i, per acabar, aquesta temporada esafety car no havia aparegut en cap moment i ahir sortí tres vegades.
En la sortida, els dos Renault partiren en solitari, ja que Fernando va avançar Button en l'arrancada, fins que en la tercera volta el japonès Takuma Sato (BAR-Fona) va provocar pel trencament del seu motor un nigul de fum ben dens. Això determinà que, per primera vegada en el Mundial, hagués de sortir esafety car, la qual cosa provocà que Giancarlo Fisichella (Sauber) arrossegàs David Coulthard (McLaren) i acabàs bolcat contra el mur.
La correguda no es va reprendre fins a la setena volta amb Trulli i amb Alonso al capdavant, però sense l'avantatge que tenien abans de l'incident, si bé aviat tornaren a obrir una escletxa respecte del britànic Jenson Button.
Després de l'aturada als tallers, la situació es va mantenir intacta i l'emoció se centrava en Juan Pablo Montoya (Williams), que anava avançant de manera espectacular els pilots que el precedien, i en la sorpresa de veure que se succeïen els abandons d'il·lustres com Raikkonen.
Qua tot feia presagiar el doblet de Renault, Fernando Alonso entrà al túnel mentre doblava Ralf Schumacher i després de patir un cop xocà amb la part esquerra i va dir un adéu prematur a les seves opcions.
Quan esafety car encara era a la pista per l'accident de l'asturià, Michael Schumacher s'estavellà al mateix punt del circuit i quedà fora de la cursa per primera vegada des del passat Gran Premi del Brasil.
La retirada de l'alemany va deixar una cursa descafeïnada en la qual tot semblava decidit. Si bé en els darrers girs Button va començar a reduir les diferències, la perícia del pilot de Renault el va ajudar a guanyar en un final de cursa apassionant.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.