L'alemany Michael Schumacher (Ferrari F 2004) aconseguí la seva cinquena victòria consecutiva de la temporada en cinc proves, imposant-se ahir en el Gran Premi d'Espanya, en el qual l'asturià Fernando Alonso (Renault) va ser quart. Michael Schumacher, que ahir disputava el seu Gran Premi número 200, aconseguí la seva 75a victòria als circuits, per igualar així la marca del britànic Nigel Mansell (Williams-Renault) de 1992. L'alemany s'ha imposat en les cinc primeres proves de la temporada i ha guanyat per quarta vegada consecutiva, i per sisena en total, el Gran Premi d'Espanya.
Fernando Alonso, que partia des de la vuitena posició, guanyà dos llocs en la sortida i arran de les aturades al taller superà el japonès Takuma Sato (Bar-Honda) i el colombià Juan Pablo Montoya, per creuar en quarta posició la línia de meta a sis dècimes de segon del seu company d'escuderia, l'italià Jarno Trulli, que va ocupar així el lloc més baix del podi.
Darrere Schumacher, que es veié superat en la sortida per Trulli, el qual liderà la prova durant les vuit primeres voltes, s'hi classificà el brasiler Rubens Barrichello (Ferrari), segon.
La cinquena posició, darrere d'Alonso, fou per a Takuma Sato, la sisena per a l'alemany Ralf Schumacher (Williams-BMW), la setena per al Jordan-Ford de l'italià Giancarlo Fisichella i la vuitena i darrera que donava punts per al Mundial correspongué al britànic Jenson Button (BAR-Honda).
Fernando Alonso demostrà ahir que en les curses és un dels millors del Mundial i completà una actuació brillant en la qual el seu talent el mantingué molt a prop de les places d'honor.
De tota manera, l'asturià pot estar satisfet per la gran correguda realitzada, però no menys que el seu equip, ja que si hi ha hagué cap guanyador d'aquest Gran Premi, a part de Ferrari, ha estat Renault, perquè els seus dos pilots mostraren un gran nivell i col·loquen l'escuderia en segon lloc del Mundial de Constructors.
El company d'Alonso, Jarno Trulli, sorprengué en la sortida i desbaratà els pronòstics que intuïen que la lluita seria entre Schumacher i Montoya, col·locant-se al capdavant del grup després del primer revolt d'una arrancada espectacular, situant per primera vegada Renault en el lideratge d'una cursa d'enguany. La resposta del monoplaça de l'asturià va ser semblant i aquest avançà dos llocs vitals tot just posar-se en verd el semàfor de sortida.
Trulli liderà la prova en els seus inicis, però quan només s'havien completat vuit voltes al circuit els equips decidiren començar el ball de proveïment tècnic, amb Renault al capdavant, la qual cosa semblava indicar que l'estratègia de la cursa seria de quatre aturades. Però després de la primera parada al taller, Michael Schumacher es col·locà en primera posició i la mantingué fins al final.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.