L'alemany Michael Schumacher (Ferrari) ha posat una seriosa hipoteca sobre el Mundial de Fórmula 1, en vèncer també a la segona prova de la temporada, el Gran Premi de Malàisia, en el qual Fernando Alonso ha estat setè després que el seu equip, Renault, dubtàs i s'equivocàs en la tàctica.
Fernando Alonso partia des de la penúltima posició de la formació de sortida i els mecànics li havien posat un motor nou per a la cursa. Havia parlat amb l'enginyer en cap de Minardi, Tredozzi, amb qui té una bona amistat des del seu pas per l'escuderia, perquè els pilots del seu equip que el precedien no canviassin de trajectòria, ja que ell sortiria pel centre.
La sortida de Fernando va ser impecable, com sempre, i en arribar al primer revolt havia superat quatre cotxes i en finalitzar la primera volta havia guanyat deu llocs.
En la segona, la seva víctima era l'alemany Ralf Schumacher (Williams-BMW) i en la següent, l'australià Mark Webber (Jaguar). En tres voltes havia aconseguit ja el seu objectiu d'acabar en els punts.
Després Alonso es va trobar bloquejat darrere del britànic David Coulthard, a qui no podia avançar perquè la velocitat punta del seu cotxe era inferior de tres quilòmetres per hora. I a partir d'aquí van començar els dubtes a l'equip.
La tàctica prevista abans d'iniciar-se la correguda era la d'aturar-se en la volta 9 i una segona vegada en la 32 de les 56 previstes, però just abans de detenir-se van decidir canviar a tres parades.
Coulthard i Alonso es van aturar alhora i el pilot de Renault es va tornar a incorporar a la pista per darrere del britànic, l'avantatge del qual no va arribar mai a ser superior a un segon.
Després de molta paciència, Fernando Alonso va aconseguir passar David Coulthard al final de la recta, en la volta 24, però en completar-la ambdós tornaven a detenir-se. Però llavors ja havien tornat a canviar de tàctica i decidit anar a dues parades, amb la qual cosa l'aturada de l'asturià, a qui li van carregar el cotxe amb 100 quilos de benzina, va durar deu segons més que la del seu rival.
Amb el cotxe tan pesant, el pilot de Renault perdia contacte amb el seu rival més directe, que li treia un avantatge més que suficient com per parar per tercera vegada amb tranquil·litat i, malgrat una petita sortida de pista que li va costar la pèrdua de quatre segons en una volta, acabar fàcilment en sisena posició.
Sense tants dubtes Fernando Alonso hauria pogut sumar un punt més, fet que l'hauria situat darrere del seu company d'equip, Jarno Trulli, a qui sense cap dubte no li haurien autoritzat superar-lo, com ja va ocórrer en alguna ocasió l'any passat. El pilot alemany Michael Schumacher, amb tot al seu favor, no va donar la menor oportunitat als seus rivals i continua marcant distàncies.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.