Fernando Alonso va guanyar la cursa dels que no van a Ferrari en finalitzar en tercera posició en el Gran Premi d'Austràlia, després dels inabastables cotxes de l'alemany Michael Schumacher i del brasiler Rubens Barrichello, que es passejaren pel circuit d'Albert Park. La poca emoció que hi va haver en la cursa, primera del mundial, la va posar Alonso en assenyalar-se la sortida. Encara que el seu Renault ja no disposa del fabulós sistema automàtic, prohibit enguany pel nou reglament, va sortir com un coet.
En apagar-se els semàfors no sols va superar el britànic Jenson Button (BAR-Fona), que havia aconseguit el cinquè millor temps en la sessió de classificació, sinó que també va fer el mateix amb el colombià Juan Pablo Montoya (Williams BMW), que partia davant seu.
Montoya va intentar tancar Alonso, però l'asturià es mantingué en la seva tenacitat i no va dubtar a sortir a l'herba del costat esquerre de la pista per superar-lo i així completar la maniobra.
En arribar al primer revolt, Montoya va retardar al màxim la seva frenada, però com anava pel costat «brut» de la pista, en va sortir i va haver de traçar-la per l'herba de la part exterior.
Alonso recuperava la seva línia de traçada i obligava a frenar bruscament el seu company d'equip, l'italià Jarno Trulli, que també havia sortit com un míssil des de la novena posició, i Button.
Una vegada superat aquest tram de pista, Alonso ja no va poder competir amb ningú, perquè els Ferrari eren inabastables i els seus seguidors tampoc no en podien seguir el ritme, amb la qual cosa, llevat d'errada o ruptura mecànica, la seva cinquena pujada al pòdium estava assegurada.
Malgrat tot, l'asturià va aconseguir que els Ferrari no s'allunyassin gaire al primer relleu, abans d'aturar-se a fer benzina i a canviar pneumàtics en la volta onzena de les 58 de què constava la cursa. Però després, encara que estava en terra de ningú, a mig segon dels Ferrari i a mig segon dels seus seguidors, primer Button i després Ralf Schumacher, va continuar estirant fins a la tercera i última parada, per després ja conservar la mecànica en les últimes devuit.
Autors dels dos millors temps en la sessió de classificació, Michael Schumacher i Rubens Barrichello es passejaren pel circuit d'Albert Park i polvoritzaren totes les marques, a pesar del conservadorisme de tots els equips en aquesta primera cursa, en la qual el motor havia de durar els tres dies de la prova.
Michael Schumacher va posar a Austràlia, un circuit en el qual s'ha imposat en quatre ocasions en els darrers cinc anys, la primera pedra per construir el seu setè títol mundial, en un any que s'esperava que tinguessin una major competència per acabar amb el seu regnat dels últims quatre anys.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.