TW
0


Joan Nadal Gornals acudí ahir com cada dia a classe, en concret de primer de filosofia a la Universitat de les Balears, amb la satisfacció d'haver disputat diumenge un dels partits més complets de la seva carrera esportiva. Amb 27 anys, Nadal assaboreix un bon moment esportiu: diumenge marcà quatre gols al camp de l'Independent i amb aquesta vistòria S'Horta ocupa la cinquena posició en la classificació de Preferent.

-N'estic satisfet perquè quatre gols és una novetat, però de vegades he jugat bons partits fent de defensa. -Bé, enguany he començat la carrera de filosofia. Vaig estar alguns anys fent feina i ara he reiniciat els estudis, consider que estudiar una carrera t'obre moltes de portes, sobretot en el cas de les oposicions. -L'any passat vaig estar ajudant a entrenar infants i em va encantar. El futbol m'agrada molt: quan has entrat costa molt desenganxar-se'n.

-Havíeu aconseguit mai aquesta xifra?
-No, no havia marcat ni tres gols i tot en cap partit. Era la primera vegada i va ser una sensació inoblidable.

-Com foren els gols?
-El primer va ser una pilota refusada dins l'àrea que vaig aprofitar. El segon arribà després d'una jugada per la banda dreta: centraren i la vaig enganxar amb el peu, directe a la xarxa. El tercer i el quart foren en sengles contraatacs, en els quals vaig superar el porter en l'u contra u. Tots foren molt bells.

-El partit de diumenge és el més especial de la vostra carrera?

-Però vós sou davanter.
-No, de fet enguany he jugat de lateral i de central i ja fa quatre partits que per lesions l'entrenador m'ha posat de davanter i me n'he desfet.

-Quants de gols heu aconseguit enguany?
-Vuit gols en quatre partits consecutius. El meu rècord en una temporada són nou, de manera que em veig a prop de superar-lo.

-Quin és el secret d'aquesta polivalència?
-Saber emprar bé les característiques que tenc: per ventura no som gaire tècnic, però sé utilitzar bé el físic; consider important tenir esment de la preparació física.

-En quin equip començàreu a jugar?
-Les primeres pilotades ja de ben petit les vaig pegar a S'Horta, però en la categoria de cadet me'n vaig anar al Porreres. Després vaig passar pel Cas Concos i fa quatre temporades que vaig tornar a S'Horta.

-Heu tingut cap «pare» esportiu?
-Biel Torrents em va donar l'oportunitat sent juvenil de jugar a Segona Regional amb el Porreres, i en tenc un record molt bo. També agraesc la confiança que m'ha donat l'entrenador Miquel Àngel Tomàs, tècnic de S'Horta.

-Anau cinquens, com va enguany la temporada?
-Molt bé, l'any passat passàrem pena per no davallar fins a la penúltima jornada, però enguany estam molt contents. Pràcticament ja hem salvat la categoria, ara només ens queda gaudir jugant i si jugam la promoció d'ascens serà un premi, ja que el club no l'ha disputada mai.

-Compaginau el futbol amb els estudis, com ho duis?
-Heu pensat dedicar-vos a cap altre vessant del futbol?