TW
0

Mallorca acollirà l'Europeu de joqueis 2004 del 13 al 15 del mes d'agost. Aquest va ser ahir el sorprenent veredicte dictat per unanimitat per la UET en l'assemblea ordinària que la màxima institució del trot d'Europa va dur a terme el dematí amb Mallorca i Finlàndia com a candidates a la seva organització.

L'adjudicació d'aquesta competició fou el colofó a una jornada marcada per la històrica participació de quatre mallorquins el dia previ al Prix d'Amérique. La presidenta del Consell de Mallorca, Maria Antònia Munar, que s'havia desplaçat precisament a París amb motiu del Prix d'Amérique, es mostrà en tot moment «molt il·lusionada» amb la notícia i confiada que «això doni una empenta al trot de Mallorca i l'acosti més a la gent que encara no el coneix».

Munar, que també es desplaçà fins al castell de Grosbois per fer costat a la candidatura mallorquina, estigué en tot moment acompanyada per l'exbatle de Manacor Miquel Riera, el president de l'Institut Hípic de Mallorca i exdirector de Son Pardo, Nicolau Tous, i la consellera de Cultura del Consell, Dolça Mulet, els quals no dubtaren a brindar just saber que Mallorca acolliria la propera edició de l'Europeu.

La Federació Balear, representada pel seu president, Andreu Artigues, sol·licitava per primera vegada l'organització d'aquest Europeu conscient de la dificultat que aquest li fos encomanat. I és que Finlàndia, tant per la seva afició com pel seu pressupost o la seva tradició, partia com a favorita a l'hora de lluitar per l'adjudicació d'una competició que per a Mallorca podria suposar una empenta important del món del trot.

No obstant això, les bones instal·lacions de Son Pardo -res a envejar amb les d'alguns hipòdroms de les principals potències trotístiques europees-, el bon clima de l'Illa i, especialment, la gran predisposició de les institucions hípiques de les Balears varen provocar que cap dels principals membres de la UET no dubtàs a l'hora de votar en favor de Mallorca.

L'alegria de l'aficionat mallorquí -prop d'un centenar estava en aquell moment visitant les quadres de Grosbois- i dels responsables de les institucions hípiques de les Illes en conèixer el veredicte fou màxima. La mateixa presidenta del Consell de Mallorca, Maria Antònia Munar, qui en tot moment donà suport a la Federació Balear davant la UET, assegurà poc després de conèixer-se la decisió que «és una dada molt important, perquè suposa el reconeixement a l'esforç realitzat per les Balears en el sector del trot durant molts d'anys».

 

Munar afegí, orgullosa, que amb la responsabilitat de preparar aquest Europeu per a joqueis «queda totalment demostrat que tenim un hipòdrom molt digne i un entorn immillorable, com també que el trot no és tan sols un signe d'identitat de Mallorca, sinó un esport de reconeixement europeu».

En referència a aquest darrer punt, i enmig encara de l'eterna polèmica sobre si el Govern impulsarà definitivament la travessa hípica a les Balears, Maria Antònia Munar expressà el seu desig perquè en breu s'impulsi una via de finançament del trot aliena al color del Govern, «sigui en forma de lototrot, promotrot...», per tal de donar a aquest sector l'empenta definitiva. Munar explicà que l'Europeu servirà per donar un nou impuls al trot, ja que es tracta d'un gran espectacle.