TW
0

El finlandès Kimi Raikkonen (McLaren Mercedes) sortirà avui des de la primera posició de la parrilla del G.P. d'Estats Units de Fórmula 1, en el qual l'asturià Fernando Alonso cercarà un altre pòdium accelerant des de la tercera fila.

Raikkonen ha animat el Mundial més emocionant dels darrers anys. Va ser el millor a la classificació definitiva de dissabte en cobrir, en la seva volta ràpida, els 4.192 metres del mític circuit d'Indianàpolis en un temps d'un minut, onze segons i 670 mil·lèsimes, 124 menys que el brasiler Rubens Barrichello, que l'acompanyarà des de la primera fila de la graella.

El finlandès, tercer en el Mundial, a set punts de l'alemany Michael Schumacher (Ferrari) -que lidera amb 82- i a quatre del colombià Juan Pablo Montoya (Williams-BMW), va firmar la segona «pole» de la seva carrera -després de la que ha aconseguit aquest any al Nuerburgring alemany- i es fica de nou en la lluita per un Mundial en el qual encara tindrà molt a dir si demà aconsegueix mantenir la posició aconseguida avui.

Montoya sortirà des de la segona fila -va ser quart, per darrere del francès Olivier Panis (Toyota)- i tindrà l'oportunitat de relegar el desenllaç del Mundial fins a la prova de Suzuka, a Japó, d'aquí a dues setmanes, ja que Schumacher, que cerca un sisè titol mundial sense precedents, només va poder ser setè i sortirà des de la quarta filera.

«Schumi» va tenir dues errades als dos primers revolts que li poden complicar les coses a l'hora de trencar l'empat que l'uneix a Fangio, que també va guanyar cinc títols, en la dècada dels cinquanta.