L'any passat, la cursa, una de les més exigents del Campionat de les Balears de Muntanya, va tornar al calendari estatal després d'una dècada d'absència. Però els problemes econòmics han provocat que els organitzadors no la presentin al Campionat d'Espanya 2003. La temporada que ve l'organització tornarà a lluitar per tal que la Pujada estigui al lloc històric que es mereix, i que la va dur, durant la dècada dels 70, a ser una correguda puntuable de l'europeu de l'especialitat.
Pel que fa als favorits de cara a diumenge que ve, el català Xavier Riera, de l'escuderia Riera Racing, parteix com a màxim aspirant, a bord d'un BMW. La seva condició d'excampió d'Espanya de Muntanya l'avala i el converteix en el rival a batre pels mallorquins Nadal Galiana, Antoni Roca o Pedro Díaz, els quals intentaran que el triomf a la general de la Pujada quedi a Mallorca.
Galiana, uns dels conductors en millor forma, participarà amb Ford Escort Cossworth. Roca ho farà amb un MG Metro 6R4, i Pedro Díaz menarà un Mitsubishi EVO.
Però hi ha altres candidats a heretar el tron que l'edició anterior va ocupar Roberto Menéndez, que va batre el rècord absolut de la competició amb un temps de 2.32:251, amb un Audi A4 Quattro ST. Aquests candidats són el conductor de l'Apolo XI Raúl Borreguero, al volant d'un molt competitiu BMV 320 ST, el mateix vehicle que durà Carlos Hernández, company d'equip del mateix Riera i que també compta per la victòria absoluta.
Tot sense oblidar Mateu Fullana, un altre home de la terra que actualment té el rècord autonòmic de la cursa i que pot donar la sorpresa. Fullana pilotarà un Renault Clio Maxi. Quant al recorregut, la Pujada s'iniciarà a la cruïlla de sa Taulera, amb una zona complicada, seguida d'un ampli, però tancat i lliscant revolt a la dreta.
Ja en el segon terç de la prova, el traçat es torna ràpid i ple d'amples revolts a l'esquerra. Es tracta de voltes ben peraltades que permeten forts recolçaments i molt de gas. Amb una gran «paella» a la dreta, enllaçada per una de ràpida a esquerra s'arriba a la cruïlla de Fornalutx, on habitualment es troba la major concentració de públic.
Just després s'enfila una zona de molta velocitat, fins arribar al darrer revolt del recorregut, dos-cents metres abans de la línia de meta. Tot plegat converteix el sinuós camí cap al cim en un espectacle digne de veure, en què la tècnica individual dels especialistes s'ha d'imposar, teòricament, a la potència dels motors.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.