La passada temporada, l'Apoel va acabar la lliga del seu país situat en tercera posició, per la qual cosa hagué de disputar la fase prèvia per poder prendre part a la copa de la Uefa que comença aquesta nit. En aquesta eliminatòria, el conjunt que entrena el txec Dusan Uhrin va derrotar el Derry City, d'Irlanda del Nord, per un contundent cinc a un.
El rival del Mallorca a la nit d'avui és l'únic equip de l'illa xipriota que ha estat capaç de superar una primera ronda en una competició europea. La passada campanya fou eliminat a segona ronda de la Uefa pel conjuny alemany del Hertha de Berlín, que golejà sense pietat per cinc gols a zero.
L'Apoel no pogué jugar la Lliga de Campions, ja que quedà eliminat a la tercera eliminatòria prèvia davant l'AEK d'Atenes per un global de dos gols a quatre. Entre els seus jugadors destaquen, a més del polonès Kowalczyk, el capità Kostiakis Malekkos, un veterà jugador de trenta-dos anys, i el jove migcampista portuguès Costas Charalambides, creador de tot el joc atacant de l'equip xipriota.
L'entrenador és Dusan Uhrin, un experimentat tècnic txec que té com a principal fita en la seva trajectòria des de les banquetes haver duit la selecció del seu país a la final de l'Eurocopa de 1996 davant Alamenya.
El club de Nicòsia fou fundat l'any 1926, i és un clàssic a la lliga del seu país: ha conquerit 17 lligues, 17 copes i 6 supercopes; mentre que a Europa, la passada campanya quedà a les portes d'aconseguir una plaça a la primera lligueta de la Lliga de Campions en caure davant l'Hertha de Berlín, després d'haver eliminat el Grazer AK, l'NK Maribor i el FC Flora.
En competició europea, l'Apoel s'ha creuat en dues ocasions amb equips de la lliga espanyola. La primera ocasió va ser amb el Deportivo de La Corunya, a la temporada 1995/1996. La següent temporada s'enfrontaria davant el RCD Espanyol de Barcelona.
Els gallecs no ho tingueren gaire defícil per fer-se seus els xipriotes. Era la primera ronda de la desapareguda Recopa d'Europa, l'equip espanyol empatà a Nicòsia a zero gols, però els golejà (8-0) a Riazor. Més difícil ho va tenir l'Espanyol, que hagué de patir de valent per continuar endavant a la Copa de la Uefa, després d'empatar a dos gols en el partit d'anada i de vèncer per un gols a zero en el partit de tornada, jugat a la capital catalana.
Ara serà el Mallorca l'equip que intentarà mantenir el nivell, i superar aquesta primera ronda en el que és el retorn de l'equip vermellenc en competicions europees.
Tot i les diferències entre el futbol espanyol i el xipriota, no s'ha d'esperar cap passeig del conjunt de Jaime Pacheco, almenys en el partit d'anada, però un bon resultat (empat o fins i tot victòria) davant un rival d'aquesta entitat deixaria pràcticament resolta l'eliminatòria. Màxima concentració, i evitar qualsevol excés de confiança poden ser les claus perquè el retorn a Europa comenci amb bon peu.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.