TW
0

El colombià Juan Pablo Montoya (Williams) guanyà amb comoditat l'accidentat Gran Premi d'Alemanya, dotzena prova del Campionat del Món de Fórmula 1, en què sis pilots hagueren de deixar la cursa abans del primer revolt, entre ells el finlandès Kimi Raikkonen (McLaren), l'alemany Ralf Schumacher (Williams) i el brasiler Rubens Barrichello (Ferrari).

L'asturià Fernando Alonso (Renault) va fer una sortida sublim en avançar quatre pilots, inclòs Michael Schumacher (Ferrari), a qui va precedir durant gran part de la correguda, fins que una errada del debutant Kiesa (Minardi), que s'aturà a l'interior d'un revolt, obligà l'espanyol a sortir de la pista i a perdre el tercer lloc, per tornar a la cursa per darrere del pentacampió i dir adéu al somni d'assolir el seu quart pòdium de la temporada.

Malgrat això, els problemes d'Alonso no acabaren aquí, perquè el seu company d'equip, l'italià Jarno Trulli, no el va deixar passar tot i que l'asturià demostrava ser més ràpid que ell, fet que va facilitar que els dos Renault i el Ferrari de Schumacher s'ajuntassin. Fernando Alonso retallà en les dues darreres voltes del Gran Premi gairebé dos segons i no avançà Trulli en la mateixa línia de meta per dues dècimes de segon. Trulli perjudicà greument l'equip.

Però sens dubte el fet que marcà el desenvolupament del Gran Premi de Hockenheim fou una maniobra molt dubtosa de Ralf Schumacher en la sortida, abans d'arribar al primer revolt, ja que en intentar obrir-se va fer un «entrepà» a Barrichello quan el brasiler tenia Raikkonen a la seva esquerra. Des d'aquest moment Montoya, i després que es tragués de la pista el «safety car», es dedicà a sumar avantatge respecte de tots els seus perseguidors i a doblar cotxes. El colombià aconseguí treure una volta fins i tot al cinquè classificat del Gran Premi i a un Michael Schumacher que no pogué dedicar una victòria a la seva entusiasta afició.

L'incident esmentat acabà amb el cotxe del finlandès destrossat contra un mur de protecció, Barrichello sense roda davantera i Schumacher amb el motor trencat. També deixaren la cursa Firman (Jordan) i Frentzen (Sauber).

Per la seva part, Michael Schumacher va viure la cara i la creu de les corregudes. Primer se salvà de l'incident que va treure Fernando Alonso de l'asfalt, però quan mancaven tres voltes se li foradà la roda de darrere, fet que li va fer perdre un segon lloc que tenia garantit. Canvià la roda i encara pogué ser setè i sumar punts.

Juan Pablo Montoya demostrà ahir que encara queda molt Mundial per disputar, amb quatre curses per endavant, ja que amb el triomf es col·loca a només sis punts de l'actual campió en la classificació provisional d'un Campionat del Món que viurà la seva propera i apassionant cita en tres setmanes a Hongria.