La família reial fou la gran protagonista del primer dia

Tan sols faltaren a l'inici de la competició la infanta Elena i els seus

TW
0

A.S. Palma.
Un any més la família reial no faltà ahir a la cita de l'inici de la Copa del Rei, que un any més reuneix a la badia de Palma els millors velers del Mediterrani i que serà una bona propaganda de Palma quatre mesos bans de la designació de la seu de la Copa Amèrica, a l'organització de la qual Ciutat opta devora València, Marsella, Lisboa i Nàpols.

Com ja és habitual, els vaixells que patronegen els representants de la família reial estan entre els grans favorits de la present edició de la Copa del Rei. EBribón del rei Joan Carles lluitarà per endur-se'n la seva sisena victòria i es veurà si totes les remodelacions que s'han efectuat al vaixell duen els resultats esperats i s'aconseguix la victòria. Tot i que ahir no començà molt bé, e Bribón ve de guanyar la regata Breitling-Illes Balears la setmana passada a les aigües de Puerto Portals.

La Copa del Rei de vela es símbol d'estiueig de la família reial a Palma i com a bons amants de la vela, aquesta no sol faltar a la gran cita de l'estiu. L'única representant de la família reial que no acudí ahir al Club Nàutic de Palma fou la infanta Elena i els seus. Un fet destacable és el del rei Joan Carles, ja que tot i que viatjà diumenge amb destí a Barcelona per la inauguració dels Jocs Mundials de Bombers i Policies, aquest fet no fou impediment perquè ahir matí estigués preparat per partir amb eBribón.

Tant ell com la reina Sofia, el príncep Felip i la infanta Cristina posaren amb tota naturalitat davant els mitjans gràfics poc abans que els vaixells sortissin mar endins per fer les darreres proves abans de l'inici, prop de les 14.30 hores, de la primera i única prova que es dugué a terme ahir. És destacable el fet que, si un es troba al Club Nàutic és fàcil saber on és qualsevol membre de la família reial, ja que el rebombori que aixequen tots els mitjans de comunicació és bastant gros.

Per la seva banda, la reina Sofia, lluny dels vaixells de competició, disfrutà de la primera prova des de la llanxa Somni, al costat de la seva germana la princesa Irene i la seva neboda Alèxia. La infanta Cristina arribà al Club Nàutic prop de les dotze del matí i instants després es rodejà de la tripulació del vaixell que patroneja, l'Azur de Puig. Aquest vaixell es troba líder en el Campionat d'Espanya de Creuers, empatat amb e Banco Espirito Santo, i la seva posició a aquesta Copa del Rei pot ser determinant de cara a l'obtenció d'aquest títol. El príncep Felip, amb la tripulació deCAM i el seu armador i amic Fernando León, també està entre els favorits de la prova.

Un membre d'una altra família reial que competirà pel títol i que ahir partí del Club Nàutic és el rei Harald de Noruega que, a la canya del seu Fram XV intentarà millorar les posicions discretes que ha obtingut els darrers anys. El descens de la participació -varen partir 77 velers devora els 122 del passat any-, farà que molts personatges del món del cor habituals de la badia de Palma no arribin a Mallorca, tot i que ahir no faltaren els paparazzis i periodistes d'aquest món, com Jesús Mariñas.