Munar i Matas amb la Copa del Rei.

TW
0


Els dies passen, l'ampliació de capital no s'acaba de cobrir i la preocupació en el Reial Mallorca comença a ser gran. Entre avui i demà, el club podria exhaurir les seves esperances de cobrir l'ampliació de capital amb doblers provinents de l'Illa i els dirigents vermellencs no veuen el futur gens clar, ja que la resposta de les institucions públiques a la seva crida de fa uns dies ha estat molt més fluixa del que s'esperava.

Aquesta situació podria accelerar els traspassos d'Etoo al València i d'Ibagaza a l'Atlètic de Madrid, però encara així faltarien més doblers. La quantitat que pretén el Mallorca per Etoo és de 24 milions d'euros, però el València no n'oferirà més de 12 i un parell de jugadors -les darreres informacions apunten cap a Gonzalo de los Santos i cap al mallorquí Xisco Muñoz. El preu d'Ibagaza també podria fregar els 12 milions d'euros.

El Mallorca confiava en la intervenció del Govern balear i del Consell de Mallorca per convèncer els empresaris més influents de l'Illa i per acabar de cobrir una operació vital per al futur del club, però tot ha quedat en una declaració d'intencions i poc més. El president de les Balears, Jaume Matas, no volgué fer ahir cap comentari sobre el seu paper en aquesta operació tan decisiva per al futur de l'entitat.

Matas mostrà interès fa dues setmanes perquè els empresaris mallorquins invertissin en el Mallorca, però la seva única aportació ha estat una reunió mantinguda al Consolat de la Mar amb alguns possibles inversors. Les converses, tot i que representaren un acostament positiu per part del Govern, no serviren per persuadir de manera definitva els empresaris i les hores han passat sense que arribi cap solució concreta.

La temporada s'ha de planificar ja i el Reial Mallorca es troba absolutament paralitzat. Per aquest motiu, la preocupació és màxima. Al club es confiava en una implicació decisiva de les institucions polítiques, però aquesta, llevat d'un gran canvi de darrera hora, no es produirà. El màxim encarregat de l'operació en el club, Ramon Rosselló, declinà també realitzar cap comentari sobre la situació actual del club.

Rosselló ha aconseguit convèncer alguns empresaris, entre els quals es trobarien noms com el de Bartomeu Cursach -que ha de rebre encara 10 milions d'euros del club-, però falta un empenta definitiva que hauria d'arribar de les institucions públiques. Els empresaris tenen bona predisposició, però es mostren reticents a posar doblers sense tenir més informació o sense l'aval dels poders públics que la seva inversió reportarà uns beneficis.

De moment, per tant, ens trobam en una situació d'«estancament» que durarà pocs dies i que deixarà pas a la resolució definitiva de la gran qüestió del mallorquinisme aquest estiu. Si els empresaris mallorquins no posen els 24 milions de pessetes que es necessiten per a l'ampliació de capital proposada pel Grupo Zeta, només queden dues opcions: obrir les portes a empresaris de fora o vendre els actius principals de l'entitat -en forma de jugadors-, com ara Samuel Etoo i Ariel Santiago Ibagaza.

Ara el principal problema que es presenta a la junta directiva que presideix Mateu Alemany és eixugar el deute ecònomic que s'arrossega des d'aquest darrer exercici i pagar les fitxes dels jugadors abans del 31 de juliol, data límit per tenir els pagaments al dia. El deute puja a 30 milions d'euros i les fitxes costen devers 10 milions, per la qual cosa el Mallorca necessita ingressos de manera immediata.

Amb aquests ingressos, es podria salvar l'estiu i evitar el temut descens a Segona B per impagament dels jugadors. Ara bé, el futur de l'entitat no quedaria garantit i encara menys si no es poden fer contractacions per formar una plantilla capaç de lluitar per eludir el descens a Segona Divisió. L'altre tema pendent és el de l'entrenador. Mané espera la cridada del club per donar el sí, però no hi haurà cap moviment fins que es resolgui l'ampliació de capital.