El pilot espanyol Carlos Sainz, amb el seu Citroën Xsara, s'acosta al líder provisional del Campionat del Món, el britànic Richard Burns (Peugeot), després d'aconseguir el segon lloc al Ral·li d'Acròpolis, sisena prova de la temporada, per darrere de l'estonià Markko Martin (Ford), que va sumar la seva primera victòria en una cursa del Mundial.
Sainz, amb 32 punts, supera l'actual campió del món, el finlandès Marcus Gronholm (Ford), que no va completar la prova hel·lena, de la qual es retirà al final del primer dia de competició. A més, l'espanyol s'ha posat a només cinc punts de Burns, un pilot que, tot i no haver guanyat encara cap prova, és molt regular a l'hora de puntuar.
El jove noruec Petter Solberg, amb el seu Subaru Imprezza, pressionà el madrileny al llarg de tota la darrera jornada i, fins i tot, es col·locà segon quan només faltaven dos trams per disputar. Però una punxada en la penúltima mànega va fer perdre a Hollywood Solberg els segons necessaris perquè l'espanyol recuperàs la segona posició.
Per la seva banda, el guanyador de la prova Markko Martin administrà amb intel·ligència l'avantatge amb el qual havia començat i sumà la seva primera victòria, que li permeté a més pujar al quart lloc del Mundial amb 23 punts, a només set de Gronholm.
Per darrere de Martin, Sainz i Solberg, aconseguiren punts Richard Burns, el tetracampió finlandès Tommi Makinen (Subaru), el seu compatriota Harri Rovanpera (Peugeot), el francès Gilles Panizzi (Peugeot) i el britànic Colin McRae (Citroën). Per la seva banda, el jove espanyol Dani Solà (Citroën), debutant amb un World Rally Car, acabà en onzena posició.
Sainz va declarar en acabar l'Acròpolis que «aquest resultat és molt important per al Mundial», i afegí que «ha estat un ral·li molt dur en tots els aspectes: físicament, la calor ha estat insuportable cada dia, però el cotxe ha anat millorant jornada rere jornada i hem adaptat els pneumàtics de la millor manera possible». El pilot de Citroën va reconèixer que havia tingut por de perdre al final el segon lloc: «La darrera mànega ha estat molt tensa: durant el matí, no podia anar més aviat i veia impotent com Solberg fonia la diferència amb mi».
Sainz revelà la clau del seu bon paper al ral·li grec: «Atacar des del principi per conservar després l'avantatge sense errades i evitant problemes al cotxe. En 171 participacions en proves del Mundial des que començà a disputar ral·lis de màxima categoria, el pilot madrileny, que enguany ha canviat de copilot, ha aconseguit 25 victòries, 35 segons llocs i 27 de tercers, és a dir, que en més de la meitat de casos ha puajat al pòdium. La pròxima cursa del Campionat del Món serà d'aquí a dues setmanes, entre els dies 18 i 22 de juny, a l'illa de Xipre, escenari de la setena prova de la temporada. Una oportunitat per assaltar el lideratge.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.