TW
0

Els pilots espanyols aconseguiren tres victòries en les tres cilindrades del Gran Premi de França de motociclisme i completaren un dia històric a Le Mans. Mai abans no s'havia produït aquesta circumstància perquè el darrer triplet de pilots espanyols data de l'any 1988, quan Aspar guanyà en 80cc i 125cc, i Joan Garriga en el quart de litre al circuit txec de Brno, però no a la categoria reina del mig litre.

Després d'uns entrenaments no gaire clarificadors, la situació es disipà en la jornada de curses amb el triomf inapel·lable de Dani Pedrosa (Movistar Honda) en els 125 centímetres cúbics, la treballada victòria de Toni Elias (Movistar Aprilia) en el quart de litre en una lluita ferotge amb Randy de Puniet i la increïble darrera volta que va permetre Sete Gibernau guanyar Valentino Rossi i la cursa de MotoGP.

Dani Pedrosa fou qui ho tingué més còmode. Demostrà una superioritat total a Le Mans respecte de tots els seus rivals del vuitè de litre i no deixà el cap de cursa des de la segona volta. L'italià Lucio Cecchinello arribà el número dos a gairebé tres segons de l'espanyol. Amb el triomf, Pedrosa recupera el lideratge del Mundial.

L'èxit del català Toni Elias no fou tan fàcil. Va liderar la cursa en les tres primeres voltes fins que fou superat pel pilot local d'Aprilia Randy de Puniet. Davant el seu públic, el francès cercava desesperadament el primer triomf al Mundial. Ambdós pilots fugiren quan volgueren dels seus rivals però fou el de Terrassa qui obrí més gas per endur-se la seva segona victòria de la temporada. A més, Poggiali va caure i Elias ja és només a cinc punts del sanmarienc, líder del Mundial. Fonsi Nieto va perdre en la darrera volta el tercer lloc en favor de Roberto Rolfo.

Però el millor de tot encara havia d'arribar. Valentino Rossi (Honda RC 211 V) anava en camí de sumar el tercer triomf de la temporada, de quatre possibles. La pluja, el nou reglament i Gibernau ho evitaren. En no existir ara diferències horàries afegides quan una cursa s'atura per la pluja, Rossi, que era líder en la primera part de la prova, trobà moltes dificultats davant el brasiler Alex Barros. «Il Dottore» i Sete, i també Barros, foren els més intelligents a l'hora d'escollir pneumàtics per a les darreres tretze voltes, després d'una aturada de més de vint minuts. Ambdós afrontaven la darrera volta junts. Qualsevol podia guanyar, però al català se li van veure més ganes i, sobretot, més «grapa» i ambició, i tancà un cap de setmana històric per al motociclisme espanyol. Rossi continua liderant el Mundial, ara amb 70 punts, seguit de Biaggi amb 66, mentre que Gibernau s'ha col·locat amb 63, i s'ha ficat de ple en la lluita pel màxim títol.

La propera cita del Campionat del Món de motociclisme tindrà lloc en dues setmanes al circuit italià de Mugello, cinquena prova de la temporada.