Alonso abandonar quan era vuitè en rebentar-li el motor del seu Renault.

TW
0


El pilot alemany Michael Schumacher (Ferrari) aconseguí ahir la tercera victòria consecutiva de la temporada en imposar-se al circuit A1-Ring, on es disputà el Gran Premi d'Àustria, sisena prova de la temporada, mentre que Fernando Alonso (Renault), tot i haver optat per una encertada estratègia, no pogué completar la carrera per una avaria.

La que probablement sigui la darrera carrera disputada al traçat austríac tingué de tot: sortides nul·les, incendis de cotxes, relliscades, pluja, sol, «trompos» i un emocionant duel final per la segona plaça.

La sortida es retardà primerament cinc minuts, després d'onejar les banderes grogues instants abans que el semàfor vermell donàs pas al verd per problemes al Toyota de Cristiano da Matta, qui passà a ocupar la darrera fila de la graella. Però quan s'anava a donar la sortida per segona vegada, novament Da Matta aixecà la mà i les banderes tornaren a agitar-se.

Alonso decidí sortir des del «pit lane» amb el seu cotxe de reserva per poder ajustar els reglatges i evitar els problemes que sempre ofereix la primera curva, on és alt el risc de topades. Donada la seva retardada posició a la graella, aquesta estratègia, tot i fer-li perdre un parell de segons, li permetria seguir una estratègia a una aturada, en lloc de les tres que tenia previstes. L'australià Mark Webber (Jaguar) l'imità.

Finalment, amb 20 minuts de retard, arrancà el GP d'Àustria i Schumacher conservà el primer lloc, seguit per Juan Pablo Montoya, Kimi Raikkonen i Rubens Barrichello. Hainz-Harald Frentzen (Sauber) no pogué prendre la sortida per patir poblemes en el seu cotxe i no tenir temps de canviar els reglatges del cotxe de reserva, que estava configurat pel seu company, Nick Heidfeld.

Jos Verstappen (Minardi) es quedà aturat als pocs metres d'arrancar i el cotxe de seguretat hagué de sortir per controlar la carrera fins que a la seva retirada. Això convenia a Alonso, qui estava en quinzena posició aferrat a Da Matta, perquè les distàncies entre els cotxes es reduïren.

Quan es retirà el cotxe de seguretat, Schumacher començà a marcar voltes ràpides de manera consecutiva, amb la qual cosa aconseguí obrir un petit forat respecte de Montoya. Quan ja duien 12 voltes començà a ploure suaument a una part del circuit. El company d'Alonso, Jarno Trulli, rodava sisè quan sortí de la pista, però sols perdé un lloc.

Alonso millorà considerablement els seus temps a mesura que gastava benzina i els pilots anaven entrant a «boxes» i es col·locà vuitè.

A la volta 46, Alonso s'hagué de retirar, en rebentar el seu motor quan rodava vuitè i sortir-se en una volta en relliscar damunt el seu oli, acabant així amb una carrera en què la intel·ligent estratègia adoptada li hagués permès puntuar per sisè pic consecutiu.