Caro fa anques enrere i frena la substitució d'Antoni Borràs

Benestar Social frena la creació d'una gestora fins que es resolgui el recurs presentat per l'expresident

Borràs, en el moment d'entrar ahir a la seu del TSJB. | P.BOTA.

TW
0


La consellera de Benestar Social, Fernanda Caro, contràriament al que havia anunciat divendres, decidí ahir alentir la creació de la junta gestora fins que el Tribunal Superior de Justícia no es pronunciï sobre el recurs que Antoni Borràs del Barrio i la resta de directius inhabilitats interposaren ahir davant la Sala del Contenciós i en què demanaven la suspensió cautelar.

Així ho dictaminà la mateixa consellera just dos dies després d'haver anunciat la creació d'una junta gestora -la qual es preveia que fos presidida per Fernando Talens- i que havia d'entrar en funcionament ahir mateix. El radical canvi d'actitud es produí després que Caro es reunís amb l'assessor jurídic de la Federació, Domingo Ros, i el secretari general, Manolo Bosch, ambdós absolts per Disciplina perquè tenen veu, però no vot, en les decisions de la Federació.

Al llarg de la reunió, Ros comunicà a la consellera que moments abans havia acompanyat Antoni Borràs i la resta de directius a la Sala Contenciosa per presentar el recurs, en el qual es demanava la suspensió cautelar «amb caràcter d'urgència» perquè es considerava que la situació requeria al Tribunal que es pronunciàs en breu per no deixar la Federació sense ningú al capdavant. Aquest dimecres es podria produir una primera vista.

Precisament per la rapidesa amb què teòricament el Tribunal Superior s'ha de pronunciar, des de la Conselleria han cregut més convenient retardar la creació de la junta gestora fins que la justícia ordinària sentenciï aquests propers dies, ja que si es concedís la suspensió cautelar a Borràs la creació de la junta hauria estat innecessària.

Fins que es conegui la resolució, Manolo Bosch i Domingo Ros, els dos absolts per Disciplina, se situaran al capdavant de la direcció de la Federació Balear de futbol de manera circumstancial. Paral·lelament, emperò, i tot i que no entri en funcionament, es continuarà treballant en la creació de la junta gestora per tal que aquesta sigui immediatament operativa en cas que els magistrats decideixin en contra de Borràs i aquest hagi d'abandonar el seu càrrec immediatament.

Ni la Conselleria de Benestar Social ni els directius de la Federació Balear han rebut encara la resolució oficial que redactà el Comitè de Disciplina Esportiva per argumentar la seva decisió d'inhabilitar per un període de cinc anys Antoni Borràs del Barrio i un any la resta de directius, amb l'excepció feta de Manolo Bosch i Domingo Ros, perquè no tenen vot, i Pere Cañelles, de moment, per un defecte de forma.

Tot aquest procés contra la plana major de la Federació Balear de Futbol ve per la denúncia presentada per la Federació Balear de Futbol Sala, en la qual se'ls acusava d'usurpació de competències perquè havien organitzat un torneig de futbol sala contràriament a la resolució aprovada pel Comitè Balear de Disciplina el 99. Segons aquesta, la Federació de Futbol Sala té l'exclusivitat d'aquest esport a nivell regional.