TW
0


Els problemes econòmics s'acumulen al Reial Mallorca. El titular del Jutjat de Primera Instància número 1 de Palma va condemnar ahir el Mallorca a pagar la quantitat de 900.000 euros a la societat Tegasa, vinculada amb el Reial Betis, ja que aquesta té en el seu poder els pagarés que el club mallorquinista féu arribar a l'Oviedo en el seu moment per assegurar-se l'opció de compra de Roberto Losada.

Aquesta sentència arriba just després que dimarts es va fer públic el deute de dos milions d'euros que el club mallorquinista té amb l'Udinese per Cristian Díaz i que l'exjugador de l'Oviedo, Albert Nadj aconseguí embargar-li els drets federatius de tota la plantilla per assegurar-se el cobrament dels cent milions d'euros que també se li deuen pels famosos pagarés.

Tot i que el club recorrerà en aquest darrer cas per recuperar els drets federatius dels seus jugadors, fins ara el cap dels serveis jurídics del Mallorca, Joan Buades, només ha aconseguit que la Justícia doni la raó als vermellencs en una ocasió.

Animat per aquest fet, Buades ja va anunciar ahir que recorreran contra aquesta darrera decisió a l'Audiència de Palma, reafirmant que l'opció de compra sobre Roberto Losada no es va fer efectiva i que, per tant, aquest deute no va existir mai perquè «aquests documents se supeditaven a l'adquisició de Losada, un fet que evidentment no es va consumar».

L'advocat de Tegasa, Óscar Arredondo, que ha representant l'empresa de Lopera en ambdós judicis, sempre ha mantingut que l'operació Losada «ha estat un traspàs encobert perquè si el Reial Mallorca no volia que s'emprassin aquests pagarés bastava a fer-ho constar en la part de darrere del document, una cosa que no va arribar a fer».

Des del Mallorca, Joan Buades sempre ha manifestat sobre aquest tema que «el club sempre ha obrat amb bona fe», però que l'anterior directiva de l'Oviedo, presidida per Eugenio Prieto, «no va complir la seva promesa de no endossar aquests documents». A més al Reial Mallorca encara li queda conèixer, ara, la sentència del judici que manté amb Viktor Onopko, un altre exjugador de l'Oviedo a qui el club asturià també va voler pagar amb els ja esmentats pagarés.