TW
0

L'Alinghi suís guanyà la Copa Amèrica i, curiosament, el seu dissenyador és de Madrid. Vinculat des de sempre als tres diferents projectes espanyols que han intentat accedir a la Copa Amèrica, Manuel Ruiz de Elvira, de 39 anys, és enginyer naval. Després dels intents amb l'Espanya 92, eRioja 95 i eBravo Espanya 2000, Ruiz de Elvira, que parlà ahir per Ultima Hora Radio, aconseguí el somni de guanyar la gerra de plata que acredita els triomfadors de la Copa Amèrica. «És un dels somnis més importants que pot tenir un regatista o un dissenyador de iots», explica.

El disseny d'un vaixelll està condicionat pel camp de regates. Respecte a Palma, Ruiz de Elvira té clar que li encantaria que fos la seu de la futura final. «M'encantaria que fos a Espanya i Palma crec que és una possibilitat meravellosa. No hem parlat gaire encara d'aquesta qüestió, però en tenim informació des de fa molt temps. La idea és recollir propostes i després valorar les millors alternatives. El lloc ha de tenir el vent adequat. Palma té força punts a favor. Seria importantíssim. Es mouen centenars de milers de milions de pessetes. Les perspectives són boníssimes, es podria estar parlant de 1.500 famílies», indicà.

Respecte a la seva trajectòria, assegura que fa uns dotze anys que està ficat en distints projectes de la Copa Amèrica. Entre els fets que mai no oblidarà destaca la pèrdua de la quilla de l'Espanya 92 davant l'Arenal, que donà la volta al món d'informatiu en informatiu. «El divendres quatre de gener era a la meva oficina a Madrid; tenia diverses cites, però tot s'anul·là per l'incident de la pèrdua de la quilla. Em record que m'ho comunicaren a les quatre de l'horabaixa. No ho oblidaré mai», recorda.

Però els temps han avançat, Manuel Ruiz de Elvira ha progressat i ara és el creador del vaixell guanyador de la Copa Amèrica. «Som un equip de disseny que abraça totes les àrees, de deu o dotze persones. Vaig arribar a l'Alinghi amb Rolf Vrolijk, amb qui ja havia coincidit aBravo Espanya», afirma. Respecte a l'Alinghi, Ruiz de Elvira descarta que sigui una evolució del darrer guanyador. «Una vegada acabada la Copa és necessari analitzar tots els dissenys sorgits i intentar agafar el millor de cada un. Realment, l'Alinghi no és una conseqüència directa de cap vaixell anterior», diu.

Respecte al secretisme que envolta tots els projectes, Ruiz de Elvira posa en evidència que cada equip intenta ocultar als rivals els seus progressos tecnològics. «S'intenta ocultar als contrincants tot el que es pot per evitar que s'aprofitin de la teva feina. Bona part del treball es va dur a terme en una petita oficina que teníem a Suïssa, des d'on vèiem, curiosament, la fàbrica Nestle. Els vaixells es construïren allà, en una petita drassana», manifestà.