Abano As va ser el sorprenent guanyador ahir del Prix d'Amèrica 2003. Ni General de Pommeau ni Insert Gedé, els dos grans favorits, no varen poder fer bons els pronòstics i no aconseguiren que finalment, després de dos anys, el prestigiós trofeu del Prix d'Amèrica quedàs a França.
Amb Varenne i Il Capitano com a grans triomfadors en les dues edicions passades i les absències destacades enguany, els francesos sospiraven perquè la victòria tingués color nacional. General de Pommeau i Insert Gedé eren, així, les seves dues principals esperances en un Prix d'Amèrica que registrava un rècord de participació estrangera.
Ja a les dues del migdia els seguidors d'un i altre cavall havien agafat posicions per animar sense descans els dos favorits. La gresca fou constant des d'aquell moment i fins que, minuts abans de les quatre de l'horabaixa, Abano As creuava en primera posició la línia d'arribada amb un registre d'1.15.10.
Amb Insert Gedé en segona posició (1.15.10), el gran favorit, General du Pommeau quart (1.15.20) i Giant Neo tercer (1.15.1), la victòria del cavall alemany d'Alwin Schockemohle caigué molt malament a Vincennes i durant uns instants les grades quedaren mudes.
Abano As debutà ahir com a vencedor del Prix d'Amèrica en una correguda atípica. Endarrere quedaven aquelles proves ràpides amb un Varenne que des del primer moment imposava el seu fort ritme i se n'anava per velocitat (1.13.7 l'any 2001 i 1.12.9 el 2002). Ahir, sense Il Capitano a la grand piste i amb la cendra totalment mullada per la pluja que castigava Vincennes des de primera hora del migdia, els catorze participants protagonitzaren el Prix d'Amèrica més tàctic dels darrers anys.
General du Pommeau, amb Jules Lepennetier a les regnes, liderà la sortida, però Scarlet Knight i Abano As aviat el relegaren al tercer lloc. Abano As paregué llavors que no aguantava el fort ritme dels seus rivals, fet que, juntament amb la caiguda del nord-americà, obria les portes al segon lloc a General du Pommeau, mentre que Giant Neo s'erigia com a nou líder, a només mil metres de l'arribada (1.16.10).
Fou llavors quan l'encara tricampió del Prix d'Amèrica (1994, 1997 i 1998) destapava Abano As, que superà clarament General du Pommeau. Per l'exterior atacà Insert Gedé, però l'estratègia d'Yves Dreux no trobà el resultat esperat i Abano As es proclamà nou campió del Prix d'Amèrica.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.