El Bilbao, nova final per al Drac Inca

Les victòries del Ciudad de Huelva i el Tarragona obligen el cinc inquer a guanyar

TW
0

El Drac Inca juga avui, a les 18.30 hores, al Palau d'Esports, una altra final. L'adversari serà el conjunt basc Bilbao Basket, presidit per Joan Arrinada i que té Txus Vidarreta com a primer entrenador. Tots dos lluiten, des de fa anys, perquè Caja Bilbao arribi a jugar a la Lliga ACB i estan disposats a aconseguir que Euskadi tengui un altre club en la divisió d'or del bàsquet estatal. Els àrbitres de l'enfrontament són el català Albert Sánchez i el valencià Josep Lluís Muñoz. Dissabte es tornaran a enfrontar els dos equips, a la mateixa pista, en la semifinal de la Copa Príncep d'Astúries.

Cada matx es converteix en una final per al Drac Inca. Disputar el partit coneixent els altres resultats, sengles victòries del Ciudad de Huelva i del Tarragona, es converteix en una arma de doble tall i la pressió per als jugadors de Xavi Sastre augmenta. D'altra banda, la repetició del partit que el Bilbao Basket va perdre enfront de la Universidad Complutense, pot afavorir els mallorquins si els bascs guanyen. Segurament Txus Vidorreta no podrà disposar, per a l'enfrontament d'avui al Palau d'Esports inquer, del base titular Javier Salgado, que pateix un esquinç de turmell. El director de joc del Bilbao és en aquests moments el jugador estatal més ben valorat de la Lliga LEB. Una possible baixa molt important.

En el seu darrer desplaçament, en el qual s'imposà a l'Isastur Gijón per 66-77, després de capgirar el marcador advers en el segon quart amb un parcial d'11-25, el cinc basc inicial va ser el següent: Juan José Jiménez, de base; el nord-americà Mark A. Poag i José Luis Fernández, d'alers; i Ismael Torres i l'internacional brasiler Tiago Splitter, de pivots. El jove jugador sud-americà va ser una de les revelecions del darrer Campionat del Món. Altres homes que també jugaren són Rubén Quintana, Patrik Sáenz de Ugarte, Borja Vidal i Javier Salgado.