El València perdona i gairebé perd

L'Ajax s'avançà a dos minuts per al final, però Angulo empatà en el descompte

TW
0
VALÈNCIA 1
AJAX 1

VALÈNCIA CF: Cañizares, Curro Torres, Ayala, Pellegrino, Carboni, Angulo, Albelda, Baraja, Vicente, Mista i Carew.
Sánchez per Mista, Fabio Aurelio per Carboni i De los Santos per Albelda.
AJAX AMSTERDAM: Didulica, Trabelsi, Chivu, Maxwell, Bergdolmo, Pienaar, Galasek, Litmanen, Van der Vaart, Hossam i Van der Meyde.
De Jong per Pienaar, Zlatan per Litmanen i Boukhari per Mido.
ÀRBITRE: Gilles Veissiere (França). Amonestà Albelda per part del València, i Chivu, De Jong, Galasek i Mido per part de l'Ajax d'Amsterdam.
GOLS:
0-1: minut 88, Zlatan.
1-1: minut 92, Angulo.

València i Ajax es repartiren els punts (1-1) en el primer partit del grup B corresponent a la segona fase de la Champions, disputat ahir a Mestalla. Fou un partit estrany, en què els valencianistes mereixeren golejar però que acabaren empatant en el temps de descompte. L'enfrontament començà amb un ritme vertiginós i els txes pogueren avançar-se en els primers minuts si el noruec Jhon Carew no hagués fallat, a porteria buida, una clamorosa ocasió a centrada des de la banda de Vicente.

El conjunt de Ronald Koeman va sortir a jugar sense complexos, tot cercant la velocitat de Van der Meyde i la qualitat del jove Van den Vaart, però la pressió dels de Benítez va obligar els holandesos a ficar-se en la seva àrea. El València i Carew continuaven desaprofitant ocasions, però l'Ajax no empipava gaire. Només Litmanen, en un ràpid contracop, gaudí de l'oportunitat d'inaugurar el marcador, però sol davant Cañizares no sabé resoldre.

Els llevantins es mostraven molt superiors al seu rival, però faltava la darrera passada, aquella que proporciona un Aimar absent ahir. La segona part fou més fluixa, però paradoxalment arribaren els gols. Abans es produí una jugada curiosa que indignà l'afició txe. Bergdolmo agafà voluntàriament una pilota amb la mà en la seva pròpia àrea, però a l'àrbitre, sorprès, només se li va ocórrer xiular falta prèvia. Havia estat penal, estúpid, però penal al cap i a la fi.

I les emocions més fortes encara havien d'arribar. Zlatan aprofità un contracop, en el minut 88 de joc, per avançar increïblement els de Koeman però Angulo, en el temps de descompte, evità la primera derrota valencianista en la Champions, fent justícia al joc desplegat pel conjunt de l'Estat espanyol. En resum, un punt per a un València que pogué golejar però que perdonà i a punt estigué de perdre. Només l'esport del futbol pot oferir l'espectacle, les emocions i les incredulitats que Mestalla pogué veure anit.