El Muro rep un dels millors planters

El Joventut B confia en una de les esperances del bàsquet balear, Rudi Fernández

TW
0

El Grupotel.com s'enfronta avui, a les 18 hores en el poliesportiu municipal de Muro, amb el conjunt català Joventut Bruguer B, l'equip filial de la «Penya». Els àrbitres prevists són el català Del Amo i el mallorquí Bonnín. L'equip badaloní és un dels cinc de davant en aquest grup de l'EBA i és, juntament amb el Barcelona «B», a dos punts del líder invicte CB Prat. Davant de L'Hospitalet, partit en què el conjunt de Marcel Roca s'imposà per 74-72 després d'un gran tercer quart (21-11), capgirant la diferència del segon, va jugar el següent cinc inicial: Josep Maria Guzmán, de base; David Ribó, d'escorta; Josep Ortega, d'aler; i Guifrè Peray i Albert Roma, de pivots.

Entre els jugadors que després entraren en joc cal ressaltar el mallorquí Rodolfo Fernández, que en 24 minuts anotà 15 punts i agafà 6 rebots, i que, juntament amb l'aler Ortega, és una de les millors promeses d'aquesta divisió. També destacà el pivot Roma, de 23 anys i 2'11 metres d'alçada, un gran rebotejador i que a més sap posar taps. Rudi Fernández, fill de l'exjugador de La Glòria Rodolfo Fernández i germà de l'internacional del Ros Casares Marta, sortí molt aviat de Mallorca per triomfar en el planter de la Penya, un dels millors de tot l'Estat. També la seva mare va ser una gran jugadora i arribà a defensar la camiseta de la selecció estatal. El matx al poliesportiu de Muro és una oportunitat per conèixer aquesta futura estrella del bàsquet estatal.

Els homes de Pere Andreu ho tindran difícil per evitar que els punts fugin fora de les Illes. Els mallorquins patiren a Sabadell un arbitratge desfavorable, però continuen a la zona mitjana, a dos punts davant dels equips que lluitaran per continuar a la Lliga EBA. L'entrenador del club murer no pot disposar de Víctor Fernández ni de Tolo Martorell. I pareix que el nord-americà Foster no és el jugador que el club necessita. L'equip murer, novell en aquesta categoria, ha agafat el ritme de joc dels conjunts catalans. No hem d'oblidar que 13 dels 16 equips són de Barcelona i el club aragonès Cosehisa Montsó, juntament amb el Grupotel.com, és l'únic participant no català.

L'equip murer té com a objectiu principal mantenir la categoria. La directiva confia, llevat del pivot Pablo Esmorís, amb jugadors de les Illes. Les lesions han influït en els resultats del conjunt de Pere Andreu, com també les actuacions desafortunades d'alguns àrbitres en els partits jugats a fora. Avui es disputaran dos partits més d'aquest grup: Adepaf Figueres enfront de Thelphone Ademar Badalona i Ferrer Vic enfront de Cosehisa Montsó. Els altres cinc es jugaran demà: FC Barcelona-L'Hospitalet, Romanuto Mataró-UB Sabadell, Finques Olesa-AEFE Granollers i Valentine Montcada-Prat. El club murer ha aconseguit augmentar el nombre d'espectadors, però encara necessita més seguidors per afermar-se en aquesta divisió, només superada per la Lliga ACB i per les dues lligues LEB.