Juan Carlos Ferrero repetirà semifinals

El valencià es classifica per la penúltima ronda per segon any consecutiu gràcies al triomf sobre Novak

TW
0

El tennis espanyol comptarà amb una nova oportunitat de revalidar el títol aconseguit en el Màsters del 98 a Lisboa, quan la victòria correspongué a Àlex Corretja, després d'assegurar la presència d'un representant que sortirà del partit entre Juan Carlos Ferrero i Carles Moyà. Juan Carlos Ferrero confirmava la recuperació mostrada a la jornada de dijous, després de caure a l'estrena davant Roger Federer, quan aconseguí la seva victòria davant Agassi, amb un triomf, en aquesta ocasió, davant Novak, que li donava el passaport a les semifinals. El valencià, amb una trajectòria molt semblant a la de l'any passat, en la que era la seva primera participació en el Màsters i on també s'estrenà amb derrota, repeteix el seu millor resultat i junt amb Hewitt es converteix en l'únic tennista que serà present, per segon any consecutiu, a les semifinals.

El tennista d'Ontinyent, molt sòlid des del fons de la pista, es mostrà molt superior al seu rival en tot instant, a qui havia derrotat en les dues ocasions a les quals s'havien enfrontat en superfície ràpida, i malgrat un irregular inici de partit, es va refer de les dues pèrdues de servei per anotar-se el primer set. Aquest avantatge acabà per tranquil·litzar el tennis de l'espanyol, que a la segona màniga administrà l'avantatge adquirit després de rompre el servei de Novak en el quart joc, per sumar la segona victòria en aquest Màsters i certificar la seva presència a les semifinals.

Juan Carlos Ferrero comentà que Carles Moyà va fer la seva feina i que, per tant, ha de sentir-se bé, en donar tot el que va poder per guanyar Albert Costa. «Supòs que quan Albert Costa em guanyà la final de Roland Garros, estava content, però no per haver-me guanyat a mi», digué Ferrero. «Carles Moyà ha fet la seva feina, i pel seu orgull ha de sentir-se satisfet, i per honestedat també». «La gent hauria de pensar això, i que no estam per perjudicar ningú. Moyà mai en la seva vida ha volgut perjudicar Albert Costa i això és el que la gent ha d'entendre», comentà el valencià.

Tancat aquest assumpte, Ferrero digué que es trobava amb moral suficient per afrontar la semifinal contra Moyà. «Hem tingut un poc de mala sort en enfrontar-nos a les semifinals, però més val així que perdre els dos a la primera ronda, assegurà. «La darrera victòria em dóna confiança "la final d'Hong Kong, però ara els dos, anam molt espitjats perquè feim partits llargs i bons, per la qual cosa no hi ha un clar favorit. Mai no ens hem enfrontat a la mateixa superfície i sempre ha estat amb característiques diferents», digué. «Si perd amb Moyà serà una altra història, però de moment estic content. El partit es decidirà en uns pocs moments decisius en els quals un serà més valent que l'altre», assegurà Juan Carlos Ferrero.

La jornada es va tancar amb la victòria de Federar davant Johansson en un intrascendent partit en el qual cap tennista es jugava res. Amb aquest triomf, el suís és, junt amb Moyà, l'únic tennista que passa a les semifinals tancant tots els seus partits amb victòries. El suís aprofità dos breaks, un en cada set, per derrotar Johansson, primer reserva del Màsters, que debutava a la competició, després de l'abandonament d'Andre Agassi, a qui se li va reproduir una lesió al maluc durant el partit amb el valencià Ferrero.