Els cavallistes fan sentir avui la seva veu

Milers de persones, amb remolcs, s'apoderaran de les principals carreteres per reclamanar la lototrot

TW
0

Ja no hi ha marxa enrere. Tot està preparat perquè a primera hora d'avui dematí milers de persones prenguin les principals carreteres de Mallorca i facin sentir la seva veu, amb un crit a l'uníson a favor de la creació de la lototrot. A més dels cavallistes, emperò, destaca la implicació en la protesta de l'organització empresarial Asaja i de l'Associació d'Agricultors i Ramaders de la Part Forana, que han confirmat l'assistència a la mobilització amb un total de 150 vehicles equins a l'Associació de Propietaris i Criadors de Cavall de Trot i a la mateixa Federació Balear.

Després de mesos i mesos de negociacions, i cansats que el Govern faci el sord a les seves peticions, els cavallistes de les Balears han decidit complir finalment la seva amenaça i dur a terme l'esmentada mobilització a manera de «toc d'atenció» cap a l'Executiu de Francesc Antich, fins ara reticent a impulsar la travessa hípica. L'acte de protesta començarà ja a primera hora del matí, quan els primers cavallistes iniciïn el seu camí cap a Manacor, on devers les 9.00 es reuniran al voltant del Municipal per iniciar, tots junts, la marxa cap a Palma. A Algaida s'hi afegiran els cavallistes de Sant Joan i a Son Ferriol i a Sant Jordi la caravana encara es farà més grossa.

Paral·lelament, tres caravanes més de cavallistes, tractors i remolcs partiran des de Búger, Campos i Palma. Els de Palma seran els darrers que sortiran, partint a les deu i mitja del matí de l'hipòdrom de Son Pardo per tal de reunir-se a les onze amb la resta de manifestants davant del Consolat de la Mar, on els cavallistes tenen previst lliurar un manifest, que es llegirà públicament.

Des del Govern no romanen indiferents a aquesta massiva concentració i ja han anunciat que un total de quinze agents de la Guàrdia Civil seguiran les quatre columnes de manifestants en els seus recorreguts. Iguament, el cos de la Benemèrita té previst deixar en cada cas una patrulla de vigilància per prevenir qualsevol possible incident, mentre que a l'entrada de Palma s'uniran diverses brigades de Seguretat Ciutadana per vigilar els manifestants. Tot i això, fonts del mateix Executiu ja han anunciat que no esperen que es produeixi cap incident destacable.