Abdon Vich: «L'etapa ha sortit com l'havia planejada»

El mallorquí està eufòric després de la gesta protagonitzada ahir, i avui vol donar la campanada

TW
0

En un dels carrers perpendiculars al camí de muntanya de Son Ferriol, l'holandès Gert Jan Theunisse es llevava la roba que acabava de suar damunt la bicicleta i, assegut a la voravia al costat de la seva esposa, escoltava el seu nom per megafonia. Els organitzadors el reclamaven per al lliurament de premis. El campió reposava i es dirigia al podi amb tranquil·litat absoluta.

Un centenar de metres més enfora, el mallorquí Abdon Vich es veia rodejat per un grapat de familiars i d'amics que no s'aturaven de felicitar-lo pel seu gran paper. Vich havia mostrat les seves cartes i tan sols l'exprofessional holandès havia pogut aguantar el seu ritme. El corredor del Club Ciclista Montuïri explicava a aquest diari com havia transcorregut l'etapa i quines eren les seves expectatives per a la jornada clau de la Challenge.

«Ha estat increïble perquè ha sortit tal com ho havíem planejat anit. Diguérem que havia d'atacar ben prest si volia agafar prou avantatge per fer alguna cosa amb vista a la classificació general, i així ho he fet en sortir d'Esporles. Després he tingut la sort que ha arribat Theunisse i entre tots dos hem aconseguit arribar en solitari a la línia de meta», explicava Vich. «Quan pujàvem el coll de Sóller ha atacat i com que ha vist que el podia seguir, hem pactat: m'ha dit que ell guanyaria l'etapa i que jo em col·locaria líder de la muntanya, i així ha estat», va afegir Vich.

El segon classificat de la categoria reina de la Setmana Internacional assegurava que «em veig amb prou forces per guanyar en la general». «Demà "avui" dependré de les meves cames i de la força mental que tengui; avui m'han respost, però ja veurem com anirà demà; jo estic animat i confii a poder millorar la bona etapa que he fet avui», declarava.

L'altra cara de la moneda la va protagonitzar l'altre mallorquí que tenia opcions en la classificació general de màsters 50 i 60: Fermín Andrés. La caiguda de dos ciclistes al començament de l'etapa l'agafà descol·locat i el millor mallorquí de la categoria va quedar enrere abans del coll de Claret: «Ha estat una llàstima perquè em veia amb forces per a un cop d'efecte; aspirava a tot en la general, però la caiguda m'ha deixat sense opcions», explicava Andrés.