TW
0
ESPANYA 62
ALEMANYA 70

ESPANYA(31+31): Nacho Rodríguez (7), Navarro (21), Jiménez (2), Gasol (14), Garbajosa (4) "cinc inicial", Alfonso Reyes (8), Paraíso (2), Marco (2), Angulo (2) i Calderón (-).
ALEMANYA (40+30): Demirel (9), Garris (2), Okulaja (11), Nowitzki (20), Femerling (6) "cinc inicial", Pesic (14), Nikagbatse (4), Arigbabu (-), Rodl (2) i Lutcke (2).
ÀRBITRES: Rems (Eslovàquia) i Cazzaro (Itàlia). Varen excloure per faltes personals Rodríguez (m. 40) i Garbajosa (m. 40). Assenyalaren tècnica a Nowitzki (m. 30) per protestar.
PARCIALS: 15-20, 16-20, 21-6 i 10-24.

Cinc tirs lliures errats en els darrers tres minuts dels quarts de final contra Alemanya allunyaren Espanya de la lluita per les medalles al Mundial 2002, a la qual l'equip alemany accedí amb un impecable sis de sis des de la línia en aquest tram de partit. La selecció espanyola va fer un partit discret i, tot i això, va tenir opcions fins al final gràcies a un fantàstic tercer quart. En canvi, les errades des de la línia de personal en els moments crucials tiraren a terra el somni de jugar, per primer cop en la història, una semifinal del Campionat del Món.

El panorama adquirí trets preocupants per l'equip estatal des dels primers minuts. Els antecedents afavorien clarament Espanya, que només havia perdut tres dels onze partits anteriors entre les dues seleccions: als Jocs Olímpics de Berlín'36, per incompareixença; als de Barcelona'92, i als quarts de final de l'Europeu'93, en què els germànics guanyaren la medalla d'or. Ara bé, una cosa és l'estadística i una altra de molt diferent la pràctica i, en aquest terreny de la realitat, Alemanya, avui dia, és un conjunt amb suficients arguments com per fer patir gairebé qualsevol. A més, la teoria tàctica del partit va volar pels aires perquè cap dels dos homes cridats a carregar amb el pes del joc, Dirk Nowitzki i Pau Gasol, no va assumir aquest paper protagonista.

L'impressionant duel que l'alemany del Dallas Mavericks i l'aler pivot dels Memphis Grizzlies mantingueren l'any passat a l'Europeu de Turquia brillava per la seva absència. Nowitzki acabà el primer quart amb dos punts, els mateixos que Pau. Tenint en compte allò que havia succeït a Turquia, era normal que els tècnics haguessin preparat respostes estratègiques per contenir ofensivament els dos jugadors de l'NBA. A Mihat Demirel li va importar poc. El base de l'Alba de Berlín anotà nou dels onze primers punts d'Alemanaya (tots des de 6'25) i establí les bases del domini. Espanya haurà de lluitar ara pel cinquè lloc amb els Estats Units, eliminats per Iugoslàvia; Puerto Rico, eliminat per Nova Zelanda, i el Brasil, que va caure a mans de la gran favorita al triomf final: l'Argentina.