Manzano advertí que el Mallorca jugaria on digués la Federació.

TW
0

El Reial Mallorca i la Gramenet arribaren ahir a un acord per disputar el partit de la primera ronda de la Copa del Rei el pròxim dimecres dia 11 (19.00) a la ciutat esportiva de l'Espanyol, a Sant Adrià del Besòs. Després que el Mallorca expressàs la preferència per la gespa natural i la Gramenet demanàs al conjunt balear «cavallerositat» per acceptar jugar al camp de gespa artificial, la conversa que mantingueren ahir els dos presidents, Mateu Alemany i Antonio Morales, arribà a bon port. El conjunt vermellenc no estava disposat a jugar en gespa artificial perquè això suposa un risc massa elevat de lesions per a futbolistes que no estan avesats a aquesta superfície.

Al Mallorca l'interessava jugar dimarts per poder tenir més descans amb vista al partit de diumenge contra el Celta, però finalment ha accedit a disputar l'eliminatòria dimecres si és en terreny de gespa natural. Mateu Alemany va voler que la negociació entre els dos clubs acabàs amb un caràcter conciliador i agraí el tarannà de la Gramenet en tot aquest assumpte. El president del Reial Mallorca va destacar que «en circumstàncies tan controvertides és quan la bona relació ha d'estar per sobre de tot».

Durant el dia, el tècnic vermellenc, Gregorio Manzano, havia advertit que l'equip volia jugar en gespa natural i que la paraula no la tenia ell, sinó la Federació: «No volem conflictes de cap tipus, ens remetem a la decisió de l'assemblea de la Federació i, per tant, estam a l'espera del camp proposat de gespa natural per part de la Gramenet». El tècnic sempre va estar de la banda de no polemitzar: «Tot el tema de la Copa no s'ha de desvirtuar perquè anirem malament. Hi ha una norma que és la que dicta la Federació i tot és més fàcil del que pareix, tan sols s'han de fer les coses reglamentàriament i és diferent que el que va ocórrer l'any passat, ja que encara no existia aquesta norma».

Segons Manzano, el problema rau en aquests moments a saber quin és el camp proposat per l'equip català i no vol sentir a parlar de gespa artificial: «Encara ens han de dir on hem de jugar. Allà on ens diguin hi anirem, nosaltres som els visitants i no tenim poder decisori». El conjunt català havia proposat tres camps per disputar l'eliminatòria: la ciutat esportiva de l'Espanyol a Sant Adrià, la Nova Creu Alta de Sabadell i el Narcís Sala a Sant Andreu. De tota manera, segons explicà el president vermellenc dijous, se n'havia d'haver presentat només un. En referència a les expectatives d'aquest nou Mallorca respecte de la Copa Manzano, no vol sentir a parlar que el trofeu del KO sigui considerat un objectiu.

El tècnic andalús, conscient que no té una plantilla extensa que pugui fer front a dues competicions d'una gran exigència com són la Lliga i la Copa del Rei, declarà que «la Copa no és el nostre vertader objectiu. No obstant això, no vol dir que anem a tirar els partits, sinó que anirem a competir. L'autèntic objectiu és la Lliga i és el missatge més coherent que s'ha de donar, tot i que si anam passant rondes, molt millor».