TW
0

Jorge Mata es proclamà campió del món en versió WBO del pes mínim després de guanyar per KO en el novè assalt al panameny Reynaldo Frutos en el Palau d'Esports de Son Moix. El lleonès guanyà la brega més important de la seva carrera en una vetllada descafeinada per la presència de dos «zampabollos» (Donaldo Ortega i Thomas Sorensen) i un covard (Marek Jesenic).

El combat pel Campionat del món WBO del pes mínim no defraudà. Mata i Frutos protagonitzaren una gran brega. L'equilibri presidí els primers assalts i Frutos semblava cobrar avantatge en el tercer round. El lleonès va canviar la tàctica i va empènyer el panameny contra les cordes traient molt profit del seu punch de dreta.

En el cinquè assalt ja es veia campió i va fer un gest de complicitat a la seva gent abans de seure al cantó. Durant els següents quatre assalts castigà amb duresa la cara de Frutos que aguantava com podia, però finalment arribant al final del novè assalt va rebre el cop definitiu.

Si aquesta brega va complir amb tots els pronòstics, el combat de Quiñonero va ser un autèntic frau. El promotor Enrique Soria li fa molt poc favor fent-lo lluitar amb personatges com Donaldo Ortega. El colombià sortí al ring amb els calçons a l'alçada de les aixelles per dissimular la seva panxa, va rebre dos cops de puny i va caure tres vegades a la lona. Quiñonero es proclamà campió llatí versió WBO del pes creuer, però es molestà per no poder oferir un bon espectacle al seu públic.

L'altre gran combat el protagonitzà Francisco Gual Canijo. El púgil mallorquí guanyà als punts l'eslovac Antón Kubov en un combat molt igualat. No es pot dir el mateix del danès Thomas Sorensen, un frau pel món pugilístic que li durà segons al pes pesant germànic Schulze. El que no falla és Juanito García, que havia de lluitar amb l'italià Alexandro Fiorino a la modalitat de kickboxing, però quan aquest va saber que el mallorquí era campió del món en versió Fidam sol·licità pegar-se en la modalitat muai thai. García acceptà i va rebre les genollades de l'italià, arribant a caure a la lona, però arribà amb dues mans i acabà la brega per KO en el primer assalt.