TW
0

Fernando Morientes, el davanter del Reial Madrid que anotà els dos primers gols que van permetre Espanya remuntar Paraguai (3-1) i obtenir així la classificació pels vuitens de final del Mundial, assegurà ahir que: «el protagonista és la selecció» i no ell.

«Sempre que surt un bon partit i marques gols d'importància estàs content, i més si és a una Copa del Món», va dir el davanter extremeny, que opinà que «no és important que els gols els aconsegueixin jugadors del Reial Madrid, sinó que la selecció guanyà gràcies a l'esforç de tots», afegint que: «Tots sabíem que el més difícil seria obrir la defensa de Paraguai, i s'aconseguí d'una de les maneres que no pensàvem com és el joc aeri», argumentà Morientes que tornà a donar importància als seus companys en les jugades que originaren els seus dos darrers gols.

Malgrat els moments d'alegria que es viu en la concentració a Ulsan, Morientes i els seus companys tenen la lliçó ben apresa: «No s'ha de llançar les campanes al vol, només hem fet un pas endavant, però encara resta moltíssim i allò bo comença ara». El davanter fou clar: «S'ha de continuar amb aquesta línia i pensar partit per partit». Fernando Morientes negà que l'eufòria pugui afectar el futur joc de l'equip: «La paraula eufòria és a la gent que envolta la selecció espanyola i és important, però des de dins ens mantenin al marge d'això perquè amb només eufòria no es guanyen els partits».

Continuant sobre futurs emparellaments en la següent fase: «Fins ara no s'havia parlat de futurs rivals. Volem ser primers però ara que estam classificats s'ha de reconèixer que tots miram l'altre grup (l'E) per veure què ens pot tocar. Independent del rival, la nostra intenció és ser primers». Com en el club blanc, mai no té el cartell d'indiscutible i sempre el de discutit, però això ho assumeix amb molta calma: «Això no influeix en la meva manera de jugar al futbol. Sempre intent fer-ho el més bé possible independentment del que pot passar després». El que té clar és que: «Ser aquí és ja un premi a la meva feina durant tota la darrera temporada i és l'entrenador qui decideix qui ha de jugar per cercar allò que sigui millor per al grup».