«Fonsi» Nieto torna a imposar el seu domini

Sumà el seu segon triomf en els 250 cc i Rossi vencia en els 500

TW
0

L'italià Valentino Rossi i l'espanyol Fonsi González Nieto consolidaren el lideratge de les seves respectives cilindrades amb sengles victòries en el Gran Premi de França de motociclisme, que es disputà a Le Mans i que no pogué veure el triomf del seu únic líder, Arnaud Vincent, als 125 cc. El campió d'aquesta categoria fou Lucio Cecchinelo (Aprilia), mentre que Daniel Pedrosa també pujà al pòdium com a tercer i el millor espanyol. El jove pilot mallorquí Jorge Lorenzo certificà una bona cursa i va finalitzar en dinovena posició.

En la categoria reina, l'actual campió del món, Valentino Rossi (Honda), vencé al Circuit Bugatti per primera vegada a la seva vida i suma tres victòries a les quatre proves disputades fins ara. El català Carles Checa (Yamaha), per la seva banda, partia des de la segona posició de la graella de sortida, però la mala sort va fer que anàs pel terra en relliscar amb un poc de grava quan ocupava la quarta plaça. Rossi, juntament amb Tohru Ukawa (Honda), se situà al capvadavant de la cursa ja des del principi, seguits per les Yamaha de Max Biaggi i Checa. Després de les primeres voltes, aviat es pogué apreciar la superioritat d'aquestes motos i aconseguiren guanyar distància amb la resta.

La cursa dels 250 cc fou un duel entre els dos pilots cridats a lluitar pel títol mundial, l'actual líder Alfonso Fonsi González Nieto i l'italià Marco Melandri. També destacà, emperò, la intromissió dels pilots de Fortuna Honda, l'italià Roberto Rolfo i l'espanyol Emilio Alzamora, en diverses ocasions. La seva condició d'oficials de la marca italiana quedà clara molt aviat i quan la situació al cap de la correguda va quedar més espaiosa, estiraren amb més força i ja ningú no els va poder seguir, ni tan sols el local Randy de Puniet, que estava disposat a lluitar fins al darrer moment i amb totes les armes possibles per la victòria.

Melandri i Fonsi fugiren irremissiblement dels seus rivals i la lluita pel triomf fou cosa d'ell. Un cop més, l'espanyol demostrà que havia heretat molts dels gens dels cognom que duu i, després d'una penúltima volta de tempteig entre ambdós, tancà tots els camins a Melandri i s'endugué la segona victòria consecutiva de l'any, després d'haver estat també el més ràpid als entrenaments. Als 125 cc, Daniel Pedrosa (Honda) aconseguí pujar al podi, com ja féu en el passat GP de Sud-àfrica, en una cursa molt disputada i en la qual s'establiren nou rècords. Pedrosa se situà líder de la cursa des de l'inici, seguit pel japonès Masao Azuma (Honda) i per Manuel Poggiali (Gilera), de San Marino. Àngel Rodríguez (Aprilia) se situà quart i Pablo Nieto (Aprilia), sisè.