El món del futbol s'acomiada de Kubala

Més de 15.000 persones donaren el darrer adéu a l'ídol blaugrana a la capella ardent del Camp Nou

TW
0

Més de 15.000 persones, entre les quals moltes personalitats de l'esport, la política i la societat catalana, passaren durant el matí d'ahir pel Camp Nou per acomiadar-se del gran mite del barcelonisme, Ladislao Kubala. L'exjugador i exentrenador d'origen hongarès fou enterrat ahir horabaixa al cementiri de les Corts, a la capital catalana. El mític jugador blaugrana morí divendres passat als 74 anys a la clínica del Pilar, on duia 3 mesos ingressat a causa d'una malaltia degenerativa cerebral.

Es produïren llargues cues fins a la zona presidencial del Camp Nou, on s'havia instal·lat la capella ardent, que s'obrí a les deu del matí. El multitudinari funeral es féu a l'església de Santa Tecla a la tarda, i l'enterrament, en la intimitat per exprés desig de la família, a les Corts. Entre les personalitats que s'acomiadaren del gran «Laszi» destacaren el batle de Barcelona, Joan Clos, i el conseller en cap de la Generalitat de Catalunya, Artur Mas, que va anar-hi amb el conseller de Cultura, Jordi Vilajoana, i el secretari general de l'Esport del Govern català, Josep Maldonado, així com amb representants de tot el món del fútbol i de l'esport en general.

El secretari d'Estat per l'Esport, Juan Antonio Gómez Angulo, representà el Govern i aparegué acompanyat del president de la Federació Espanyola de Futbol, Àngel M. Villar, i del president de la Federació Catalana, Jaume Roura. L'adéu a Kubala reuní, a més, tots els sectors del barcelonisme. Per part del club, hi assistí tota la junta directiva, presidida per Joan Gaspart. Destacà l'emoció del president honorífic, Nicolau Casaus. També hi acudiren el nou entrenador del Barça, l'holandès Louis van Gaal; els tècnics Carles Rexach i José Ramón Alexanko; els expresidents Núñez i Llaudet, i l'exjugador i exentrenador Johan Cruyff. Una llarga llista d'històrics del club, com ara Gustau Biosca, Sígfrid Gràcia, Luis Suárez, Salvador Sadurní i Txiki Beguiristain, entre d'altres, també volgueren ser al costat de la família de Kubala.