La millor notícia d'un any de dubtes

El Mallorca tanca amb la salvació en el darrer alè una campanya marcada pel patiment i la incertesa

TW
0

El mallorquinisme ha fet un alè. L'alè de la salvació. Després d'una temporada plena de patiment i dubtes, l'equip ha aconseguit la permanència a Primera en la darrera jornada de la competició. Aquesta ha estat la millor notícia d'un any en el qual el club s'ha acostumat a viure massa ràpid quan no estava preparat. La Lliga de Campions, la Uefa, la Copa del Rei i la Lliga han pesat massa en un equip que, sota la direcció de tres tècnics en diferents moments de la temporada, no ha trobat una personalitat pròpia.

L'onze vermellenc ha vagabundejat per la majoria de camps que ha trepitjat "especialment a Son Moix" i, gràcies a la fresca incorporació de Tomeu Llompart a un equip en coma, ha salvat els mobles en el darrer moment. Amb l'objectiu de causar sensació a Europa i poder disputar la prèvia en plenes condicions, es començà a donar forma a l'equip molt prest. La primera gran decisió d'Alemany fou la contractació de Bernd Krauss, presentat a Son Moix el 27 de juny i a qui Alemany no deixà de lloar. «Tenc un únic concepte de joc i l'aplicaré al Mallorca», va dir el tècnic en la seva primera compareixença.

El desencert de la política de fitxatges fou obvi el dotze de juliol, quan arribà el turc Fatih "deixà el club ja fa mesos", dies després es confirmava el fitxatge de Samuel Etoo, que firmà un llarg contracte amb el Reial Mallorca, i a mitjans d'agost es tancà el de Velkjo Paunovic. Amb tota l'artilleria a punt, el Mallorca començà la prèvia carregat d'esperances i eliminant el Hadjuk Splites. Son Moix embogia d'alegria, aliè al que els oferia el futur.

Mateu Alemany completà la plantilla amb la contractació de Cristian Díaz, un jugador que ha passat pràcticament inèdit. L'onze de setembre començà la participació del Mallorca a la Lliga de Campions amb un just triomf davant l'Arsenal, però amb la greu lesió d'Ariel Ibagaza. El Mallorca no tardà a entrar en crisi a la Lliga i, després de perdre 0-1 a Palma davant el Vila-real ja es col·locà en zona de descens. Les crítiques cap a Bernd Krauss eren ja unànimes i Mateu Alemany, que havia postergat la decisió, destituí el tècnic després de la humiliant derrota amb el Schalke (0-4).

Sergio Kresic fou llavors l'escollit per dirigir el rumb del Mallorca. «No hi ha varetes màgiques, just feina», digué el nou entrenador. Alemany, clar, tornava a prodigar les lloances. «Es tracta d'un fitxatge meditat... És un home que fa molta feina tàcticament i consideram que té el perfil ideal per ser l'entrenador del Mallorca, i no sols per la situació que vivim ara», va dir. Era el 18 d'octubre.

I fou veritat que Kresic no tenia una vareta màgica, ja que l'equip recollí successius fracassos. El primer fou l'eliminació de la Lliga de Campions a Higbury, davant l'Arsenal. El Mallorca perdia 2-1, cercava l'empat desesperadament, però arribà el 3-1, que deixava l'equip fora de la segona fase de la màxima competició continental.

A la Lliga, l'equip es mostrava extremadament irregular, combinant grans victòries amb decepcions sonades. Alemany, el dos de novembre, garantia la permanència de l'equip a Primera: «Vos puc garantir que, en cap cas, el Mallorca baixarà a Segona». Unes paraules que s'han complit, no sense suar sang.