Moyà venç Henman i passa a la final de Montecarlo

El mallorquí es veurà les cares amb Ferrero, que es va desfer del francès Grosjean

TW
0

Carles Moyà recupera el seu millor tennis i torna a somriure. El mallorquí jugarà avui contra Juan Carlos Ferrero la final dels Màsters Sèries de Montecarlo, dotat amb 2'328 milions de dòlars en premis, després que ahir derrotàs el britànic Tim Henman en una de les semifinals del prestigiós torneig. Moyà guanyà el seu rival en un partit molt dur 6-4, 5-7 i 6-3. Ferrero, per la seva part, tampoc no ho tingué gens fàcil contra el francès Sebastien Grosjean, a qui vencé per 6-3, 1-6 i 6-0 en un matx suspès dues vegades a causa de la pluja.

El tennista illenc tornà a exhibir el seu excel·lent moment de forma pel qual ha travessat tota la setmana. El mallorquí, que es va desfer en la primera ronda del primer favorit, l'australià Lleyton Hewitt, cercarà avui el seu segon títol de l'any després del que obtingué, també sobre terra batuda, a Acapulco, fa unes setmanes. La d'ahir va ser la cinquena victòria de Moyà sobre Henman en els vuit partits en els quals els dos jugadors s'han vist la cara. A més, aquest triomf serveix a Moyà per arribar al desè lloc de la Cursa de Campions de l'ATP.

Moyà imposà el seu millor joc sobre la terra per emportar-se la primera mànega per 6-4, però l'anglès reaccionà en el segon set i, després de diversos trencaments de servei, acabà guanyant-lo per 7-5. El mallorquí no va voler sorpreses en el tercer i tornà a portar la iniciativa del joc, fet que l'ajudà a guanyar per un clar 6-3. La final espanyola ja estava servida. Abans, el castellonenc Juan Carlos Ferrero, cap de sèrie número dos, s'havia classificat per a la final en guanyar en la que fou la primera semifinal, el francès Sebastien Grosjean, setè favorit, per 6-3, 1-6 i 6-0, en un matx que es va suspendre dues vegades a causa de la pluja, fet que afavorí el valencià.

El tennista d'Ontinyent, que s'ha retrobat amb el seu millor joc a Montecarlo, començà amb molta força i s'endugué el primer set per 6-3. El francès, empès pel públic, reaccionà a la segona mànega i es col·locà amb un 5-0 al seu favor, però arribà la primera interrupció per la pluja. A la represa, el gal s'endugué el set (6-1) i Ferrero començà amb força el tercer amb la intenció de guanyar-lo per la via ràpida. Quan comandava 2-0 en el marcador, emperò, tornà a aparèixer la pluja. La segona suspensió del matx, contràriament al que sol succeir, beneficià el guanyador i Ferrero escombrà de l'aposta el seu rival amb un contundent 6-0.