TW
0

A la localitat d'Alcúdia li ha tocat enguany un caramel: ser origen i destinació de l'etapa reina de l'XI Challenge Internacional Volta a Mallorca. Dimarts, 5 de febrer, els corredors que es vulguin lluir a la serra de Tramuntana sortiran del Port d'Alcúdia per arribar-hi novament, havent passat tres dificultats muntanyoses, entre les quals es troba el puig Major, de primera categoria. El regidor de Turisme d'Alcúdia, Pep Arjona, estava encantat el dia de la presentació de la Challenge amb el paper que havia decidit representar el seu Ajuntament, el patrocini d'aquesta tercera etapa. «Estam realment molt satisfets de poder participar en un esdeveniment d'aquesta magnitud», assegurà Pep Arjona.

El regidor alcudienc va destacar que una prova com la Challenge Volta a Mallorca «té dos vessants, l'esport i el turisme». L'interès d'Alcúdia per patrocinar l'etapa reina és principalment turístic, ja que és una localitat «capdavantera» en aquest aspecte. Concretament, la pretensió de l'Ajuntament d'Alcúdia des de fa molt de temps és promocionar el turisme d'hivern, i el ciclisme d'alt nivell és una de les millors armes que existeixen per aconseguir aquest complicat objectiu: «Participam per intentar rompre l'estacionalitat del turisme a la nostra zona. En aquest aspecte, el ciclisme és un gran promotor del turisme d'hivern».

De fet, no tan sols s'intenta modificar la quantitat de turistes, que «ja en tenim a bastament per l'estiu», sinó millorar la qualitat del producte que s'ofereix. «Volem aconseguir que la temporada turística sigui més duradora. En només dos dies, per octubre, desapareixen gairebé tots els turistes. Es tracta també de millorar la qualitat del turisme», reflexionà el regidor de Turisme de l'Ajuntament d'Alcúdia.