TW
0

La jove escuderia Power On Racing afronta aquest any 2002 amb la intenció de fer un bot de qualitat respecte dels anys anteriors i fer un pas intermedi per acabar al Campionat d'Espanya de Velocitat (CEV). Des del 1998, quan Tolo Jover el va crear, l'equip ha anat pujant esgraons fins a decidir que el seu principal pilot, Miki Ludeña, participi aquesta temporada en la Fórmula Campions Bancaixa, una avantsala del CEV. En els seus tres anys de vinculació amb Power On Racing, Ludeña ha progressat fins a convertir-se en campió de Balears de la categoria Open amb la seva Yamaha 600 cc. Ara arriba el moment de provar en la Fórmula Campions, que es disputa als principals circuits d'Espanya i que no demana tants sacrificis com el CEV.

«Nosaltres tenim tots els contactes preparats per fer el bot al CEV, no tenim por de res, però encara falten doblers», assegura el màxim responable de l'escuderia, Tolo Jover. Aquesta és la clau per fer un pas molt important per tal de fer créixer l'escuderia. «Estam en una fase ascendent i ara estam pendents d'un espònsor», confessa Jover, però les noves metes de l'equip dependran en gran part de la implicació de la marca. Per això es va decidir participar en la Fórmula Campions. El mateix Miki Ludeña explica que aquesta competició «té un dia d'entrenaments i un de cursa», mentre que el CEV implica al pilot tres dies en cada prova, encara que per a l'equip representa un esforç més gran perquè ha de desplaçar els mecànics un dia abans.

De fet, l'escuderia intentà participar en una prova del Campionat d'Espanya que s'havia de disputar a Xest i no varen poder perquè el temporal no deixà sortir els vaixells cap a València; són les grans limitacions de viure en una illa, fet que incrementa els costos i les dificultats de competir en campionats estatals. «A més, la Federació Balear no té gaire doblers», assegurà l'encarregat del cronometratge i de la feina administrativa de l'escuderia, Carles Rosselló. «La Federació ha de rebre el suport de les institucions i si les institucions no estan per això d'ajudar el món del motor...», afegí.

El Campionat de Balears, de tota manera, no quedarà en segon pla per Power On Racing. «Si alguna cursa coincideix amb el Campionat de Balears, veuríem com anam de punts en una i altra competició per decidir a quina ens surt més rendible competir», afirmà Tolo Jover. El 2002 arriba en aquesta «fase ascendent» d'una escuderia que Tolo Jover va crear després d'uns anys de retirada del món del motor i gràcies a l'impuls del seu fillol, Víctor Sánchez, que començà com a pilot i ara ha quedat com un dels tres mecànics.