TW
0

Miquel Rubí, nou director de màrqueting i vendes del Reial Mallorca, ha arribat a l'entitat carregat d'idees, projectes i iniciatives. De moment, Rubí estudia quines són les possiblitats del Reial Mallorca, les millors opcions i, a la vegada, ha iniciat ja alguna gestió. En tot cas, el resultat de la seva feina mai no es podrà avaluar a curt termini.

"Quina és la funció d'un director de màrqueting i vendes en un club de futbol?
"En el fons tenc les mateixes funcions que qualsevol departament de màrqueting i vendes. Hem d'intentar explotar els ingressos que es poden obtenir amb una sèrie de mitjans amb la venda d'uns determinats productes. La meva feina, en aquest sentit, té tres grans línies de feina. D'una banda, hi ha el tema del merchandising a les nostres tendes o als distints punts de venda. A més, hi ha la quëstió de la publicitat i, finalment, els possibles acords amb les institucions.

"Com vos heu trobat el departament que dirigiu?
"Hi ha molta de feina feta, s'han realitzat moltes coses, molts contactes... El punt de sortida podríem dir que és bo. Per ventura, el que es nota és que el creixement del club ha estat molt ràpid... Aquest creixement ràpid ha duit una falta d'estructuració de les coses. Ara bé, la feina feta s'ha de valorar molt positivament.

"Quins objectius vos heu fixat?
"Evidentment, augmentar els ingressos. S'ha de considerar que a nivell de merchandising, la repercussió del nostre club no és, evidentment, la mateixa que la dels grans equips europeus. És cert que la repercussió del Mallorca fora de la Comunitat no és tan grossa com la dels grans clubs europeus, però sí és cert que nosaltres ens hem d'aprofitar que a Mallorca hi ve molta gent, i que ens coneix.

"Com es pot aprofitar l'arribada a Mallorca de tants turistes?
"És clar. Els turistes són un dels primers consumidors de productes de merchandising esportiu. En tot cas, el més important veure aquesta empresa quins productes pot vendre. És vital disposar d'un pla de negoci, un pla de màrqueting... Podem fer moltes coses, però ho hem de fer estructuradament, de forma planificada.