TW
0

L'onzena especial del Ral·li de la Gran Bretanya, catorzena i última prova puntuable del Mundial, es va veure esquitxada per un greu accident que protagonitzà el pilot espanyol Carlos Sáinz (Ford), en el qual resultaren ferits quinze espectadors. Els implicats foren traslladats a diferents hospitals en diferents mitjans mentre que el pilot madrileny i el seu copilot, Luis Moyá, en sortiren il·lesos. A darrera hora de l'horabaixa, els dotze ferits que hagueren de ser hospitalitzats, entre els quals hi havia quatre nins, es trobaven fora de perill.

A causa de la gravetat de l'accident i a conseqüència de l'estat crític en què es trobaven alguns dels ferits, el pilot espanyol de Ford decidí abandonar la prova. En un primer moment, l'accident causà l'anul·lació de l'especial perquè els vehicles d'assistència arribassin ràpidament al lloc del succés, però després l'organització decidí donar el mateix temps als pilots damnificats a causa del fet. En aquell moment, Sáinz marxava quart en la general provisional i tenia opcions de victòria en el Campionat. El pilot madrileny finalment pogué acabar l'especial a una velocitat molt reduïda i arribar a quatre minuts de Marcus Gronholm (Peugeot).

Gronholm tornà a ser el millor en aquesta especial i cobrí el traçat amb un registre de 17 minuts i 12 segons. Després d'ell, Richard Burns (Subaru) es col·locà de nou segon amb 15 segons de retard i ja té pràcticament assegurat el Mundial, per la qual cosa només ha de conservar la seva posició. Harri Rovanpera (Peugeot) fou tercer a 16 segons. Al final de la jornada, Gronholm acabà com a líder amb més d'un minut i mig d'avantatge sobre Burns i avui podria guanyar el seu primer Ral·li de la Gran Bretanya. El nòrdic va guanyar tots els trams, excepte el darrer, que va ser per a Alister McRae.