Elías acabà sisè i digué adéu al títol a Malàisia

El millor espanyol de la jornada fou «Fonsi» Nieto, tercer als 250

A Toni Elías (dreta) només li queda lluitar per la segona plaça.

TW
0

El manresà Toni Elías perdé ahir totes les seves opcions de lluitar pel títol mundial de 125 cc ja que acabà sisè en el GP de Malàisia, mentre que el seu gran rival, Manuel Poggiali, fou segon. El millor resultat espanyol fou el del madrileny «Fonsi» Nieto, tercer, que tornà a pujar al podi en el quart de litre. Elías va fer tot el que va estar al seu abast per lluitar fins al darrer moment pel títol mundial de la més petita de les cilindrades, però el potencial de les Derbi/Gilera del japonès Youichi Ui i el pilot de Sant Marino, Manuel Poggiali, li ho varen impedir. Fou el més ràpid en els entrenaments i també a la sortida de la cursa, com quasi sempre, però just darrere del català es col·locà Ui, mentre que Poggiali començà a remuntar.

La superioritat d'Ui fou clara i l'eficàcia de Poggiali per remuntant, espectacular. A Elías només li quedà l'opció d'entrar per davant del pilot de Sant Marino, però ni això no li fou possible. La seva moto era, amb diferència, molt inferior en acceleració i velocitat punta a la dels seus rivals i, d'aquesta manera, és impossible que arribin els resultats i menys quan abans de la recta de meta hi ha dues llargues zones en què el motor resulta determinant.

Als 250 cc, el japonès Daijiro Katoh (Honda Movistar) aconseguí el Campionat del Món. El pilot nipó, que pertany a l'esquadra espanyola dirigida per Angel Nieto, dominà la prova des del començament i només el seu compatriota i rival Tetsuya Harada (Aprilia) i l'espanyol Fonsi Nieto (Aprilia) pogueren seguir la seva estela. Katoh necessitava la victòria per proclamar-se campió i ho aconseguí sense cap problema. El seu únic i possible rival, Tetsuya Harada (Aprilia), va veure des de darrere com Katoh partia irremisiblement sense que ell ho pogués evitar. Però si Katoh marxà amb comoditat cap al triomf, Harada va haver de lluitar amb força per la segona plaça amb Emili Alzamora, fins que aquest va caure, i amb «Fonsi» González Nieto. El madrileny, a les darreres voltes, no pogué evitar que Harada el superàs.

En 500 cc, Valentino Rossi (Honda) tornà a demostrar la seva superioritat en la categoria, tot i que la setmana passada ja es va adjudicar el campionat mundial. El seu compatriota Loris Capirossi (Honda) i l'australià (Garry McCoy) el van acompanyar al podi asiàtic en el segon i tercer lloc, respectivament. El millor corredor català fou el veterà Àlex Crivillé (Honda) en la sisena plaça, seguit per Gibernau en vuitè lloc i Checa en el desè. Amb el títol a la butxaca des d'Austràlia, Rossi no realitzà una bona sortida, la qual cosa l'obligà a efectuar una sèrie d'avançaments no exempts de risc. Capirossi ocupava la primera posició seguit del sempre espectacular Garry McCoy, que ben aviat va veure com Rossi s'hi col·locava just darrere. El campió del món no tardà a superar McCoy i aconseguí un nou triomf.