Una prova de la Copa del Món, el Mundial de Pista i el Mundial
de Carretera del 2005 són les fites que s'ha marcat aconseguir la
Federació Balear de Ciclisme, que en la figura del seu president,
Andreu Canals, ha instat les institucions a moure peça si volen
acollir a la nostra illa l'elit del ciclisme. La temporada ciclista
es tancà diumenge amb el Mundial de Carretera, en el qual guanyà el
càntabre Óscar Freire, i la màxima aspiració dels amants de la
bicicleta a Mallorca és que el 2005 es pugui disputar aquesta gran
fita aquí. Però, per a això, «ens ho hem de guanyar, i no ho pot
fer la Federació tota sola», afirma Canals.
En efecte, la Unió Ciclista Internacional (UCI) té la seva joia
en el Mundial de Carretera o Ruta, però qui el vulgui ha de fer
punts. És a dir, que la UCI està molt interessada que Mallorca
aculli una prova de la Copa del Món de Pista a partir de l'any que
ve, i també que organitzi el Mundial de Pista del 2003 o 2004. A la
Federació Balear ha caigut molt bé aquest desig de la UCI, i Canals
vaticina que «seria un èxit total els tres dies que duràs, ja que
aquí hi ha molta tradició de pista, i tenim estrelles actuals com
Llaneras o Alzamora».
El problema és, com sempre, el del finançament d'un esdeveniment
de les característiques d'un Mundial, i més si aquest projecte té
tres cames: la prova de la Copa del Món de Pista, el Mundial de
Pista, i el cim, el Mundial de Ruta del 2005: «La Federació hi pot
posar mitjans, col·laborar en tot, organitzar... però no té doblers
per sufragar aquestes proves. Jo n'he presentat el projecte a les
institucions, i ells són els qui han decidir si els interessa
fer-ho. A tots els pareix una idea molt bona, però ara s'ha de
passar a l'acció, i començar la feina com més pres tmillor».. El
cost total de les tres grans proves ciclistes fregaria els 500
milions de pessetes. La disputa del Mundial de Ciclisme del 2005 és
en mans de les institucions balears.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.