TW
0

Una prova de la Copa del Món, el Mundial de Pista i el Mundial de Carretera del 2005 són les fites que s'ha marcat aconseguir la Federació Balear de Ciclisme, que en la figura del seu president, Andreu Canals, ha instat les institucions a moure peça si volen acollir a la nostra illa l'elit del ciclisme. La temporada ciclista es tancà diumenge amb el Mundial de Carretera, en el qual guanyà el càntabre Óscar Freire, i la màxima aspiració dels amants de la bicicleta a Mallorca és que el 2005 es pugui disputar aquesta gran fita aquí. Però, per a això, «ens ho hem de guanyar, i no ho pot fer la Federació tota sola», afirma Canals.

En efecte, la Unió Ciclista Internacional (UCI) té la seva joia en el Mundial de Carretera o Ruta, però qui el vulgui ha de fer punts. És a dir, que la UCI està molt interessada que Mallorca aculli una prova de la Copa del Món de Pista a partir de l'any que ve, i també que organitzi el Mundial de Pista del 2003 o 2004. A la Federació Balear ha caigut molt bé aquest desig de la UCI, i Canals vaticina que «seria un èxit total els tres dies que duràs, ja que aquí hi ha molta tradició de pista, i tenim estrelles actuals com Llaneras o Alzamora».

El problema és, com sempre, el del finançament d'un esdeveniment de les característiques d'un Mundial, i més si aquest projecte té tres cames: la prova de la Copa del Món de Pista, el Mundial de Pista, i el cim, el Mundial de Ruta del 2005: «La Federació hi pot posar mitjans, col·laborar en tot, organitzar... però no té doblers per sufragar aquestes proves. Jo n'he presentat el projecte a les institucions, i ells són els qui han decidir si els interessa fer-ho. A tots els pareix una idea molt bona, però ara s'ha de passar a l'acció, i començar la feina com més pres tmillor».. El cost total de les tres grans proves ciclistes fregaria els 500 milions de pessetes. La disputa del Mundial de Ciclisme del 2005 és en mans de les institucions balears.