TW
0

El corredor de l'Agrupació Ciclista Sineu Toni Vives va ser, sense cap tipus de dubtes, el gran triomfador entre els corredors illencs en la primera jornada de la IV Setmana Internacional Illes Balears de Ciclisme Màster, la VII Copa d'Europa. El corredor de Son Servera s'escapà en la darrera volta i s'assegurà la medalla d'or en la categoria màster 35. El campió confirmà després a DdB que «en la darrera volta em vaig témer que anava bé i com en un esprint qualsavol podia guanyar, em vaig intentar escapar». És la segona vegada que particip en la Copa d'Europa».

El ciclista mallorquí reconeix que «és el segon pic que prenc part en la Copa d'Europa. El nivell de la cursa és molt més alt que el de les corregudes disputades entre mallorquins. En les curses illenques tots ens coneixem i ens marcam. Vaig vèncer a Binissalem, dissabte, i esper poder continuar amb aquests resultats en la general de la Setmana Internacional i guanyar-la: després del Trofeu Internacional i de la Challenge Volta a Mallorca, seria tot un èxit».

El ciclista de Sant Joan Toni Karmany, triple vencedor del Premi de la Muntanya de la Volta a Espanya, té actualment 67 anys. Ell ha inscrit dues vegades el seu nom en la llista d'or de la Copa d'Europa i va confirmar que «he fet tot allò possible per guanyar. He fet molt, si consideram que el recorregut no és adequat a les meves característiques d'escalador. La bicicleta bota molt en la recta final». Manfred Nepp, que fa 60 anys va néixer a Krefeld, arribà a Mallorca fa uns 40 anys, en una concentració de l'equip nacional, dirigit pel mític Gustav Kilian, l'emperador dels Sis Dies.

El veterà alemany sumà ahir el seu triomf número 1.025 de la seva carrera, 59 dels quals aconseguits a Mallorca. Manfed Nepp considera que «Mallorca disposa de carreteres ideals per entrenar-s'hi i també per competir-hi. Cada any gaudesc de tornar a l'Illa i de participar en la Setmana Internacional». El seus compatriotes Peter Grüke, Wladimir Gottfried i Johannes Gasper ajudaren a augmentar els triomfs fins a quatre medalles d'or de nou de possibles.

Ressaltar la poc nombrosa inscripció en la primera jornada. Probablement, augmentarà el nombre de corredors illencs inscrits en la Challenge Volta a Mallorca. Els cicloesportius tingueren l'oportunitat de participar per primera vegada. De 14 d'inscrits només 4 acabaren la cursa, en la qual s'imposà el corredor peninsular Amat Artigas. Sense dubtes, la inscripció més fluixa de la Copa d'Europa.