La badia de Palma acull des d'ahir i fins al proper diumenge una
competició de vela força peculiar. Es tracta d'una flota de 70
vaixells d'època i clàssics que lluitaran per dos trofeus
diferents: el XVII Trofeu Almirall Comte de Barcelona i la III Copa
Joan de Borbó. A la competició de vaixells d'època han de
participar embarcacions creades abans de 1950 o que siguin una
reproducció totalment fidel d'un plànol d'aquesta època. A la de
clàssics, han de ser d'entre 1950 i 1970.
D'aquesta manera, amarrats al moll de Pescadors del port de
Palma es poden trobar aquests dies vaixells construïts el segle XIX
i cuidats amb devoció pels seus actuals propietaris. L'embarcació
més antiga és l'Isla de Ebusitana, construïda poc després de l'any
1850. És un pailebot de càrrega que va ser de propietari espanyol,
però ara té bandera alemanya. En aquest vaixell es poden contemplar
les línies clàssiques d'aquella època, molt més grosses que ara,
encara que en el seu cas es van fer per acollir grans bodegues on
transportar vi pel seu comerç. Són unes línies que, per evolució,
ja s'han perdut en la vela actual.
També destaca el Thopaga, una goleta de principi de segle d'uns
38 metres de llargària. Va néixer amb matrícula de Mallorca, però
va acabar als anys 60 en mal estat a Eivissa perquè transportava
ciment. El francès Gerard Delgado el va restaurar i ara per ara és
el seu patró i armador. L'actual campió de la competició és el
Rosendo, una embarcació construïda pel mallorquí Pau Ferrer a
partir de plànols fets a Anglaterra. Va ser el primer vaixell a les
Balears que utilitzà xarxes de cable per suportar les veles. La
flota llatina tindrà, un cop més, una participació molt minsa.
Només seran cinc vaixells que constituiran una de les múltiples
categories de la competició.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.