TW
0

L'escola de vela Calanova porta 25 anys oferint cursos a nins i al·lots que vénen de totes les Illes Balears. La novetat d'aquest any és que els cursos s'allargaran gairebé fins el dia de Nadal. Com explica el director de Calanova, Joan Matamala, «fins ara era molt difícil dur a terme els cursos a la tardor per poca disponibilitat de personal, però aquest any hem fet un gran esforç per poder acabar els cursos el desembre».

Els cursos començaren a la primavera i acabaran a l'hivern, gairebé tot un any que no seria possible sense els monitors. Per la Cap d'Estudis de Calanova, Eugènia Perelló, la feina de monitor «no és dura, sinó que seria millor qualificar-la de maca. T'ha d'agradar molt la vela i sobretot t'ha d'agradar molt ensenyar. Es pot ser un gran navegant, però també un mal professor».

Perelló destaca que més de la meitat dels monitors porten uns quants anys a l'escola i que la seva feina es fa lleugera gràcies a la complexa estructura de Calanova: «Els monitors estan molt ben recolzats. Tenen bones embarcacions, un nombre d'alumnes raonable a cada curs i una estructura d'encarregats que solucionen tots els problemes que puguin sorgir».

Calanova ofereix classes de vela a tres nivells principals: iniciació, perfeccionament i regata. Les classes també es divideixen segons quatre especialitats: vela infantil, vela lleugera, creuer i surf a vela. Com diu Eugènia Perelló, qualsevol pot començar a fer vela, ja que «no hi ha límit d'edat per iniciar-se. Només hi ha un límit per sota», és a dir, s'ha de començar a partir dels 8 anys.