TW
0

El pilot espanyol Carlos Sainz (Ford Focus) finalitzà en segona posició la primera jornada del Ral·li d'Acròpolis, setena prova del Mundial de Ral·lis, 21 segons per darrere del seu company d'equip l'escocès Colin McRae, després que les ordres d'equip de Subaru, grans dominadors del dia, obligaren a alentir el ritme dels seus vehicles a la darrera especial, para així no obrir pista avui. Els Subaru, amb el noruec Solberg, l'estonià Markko Martin i el britànic Richard Burns, dominaren des de l'inici, amb els Ford de Colin McRae i Sainz com a únics rivals.

L'escocès, que s'està convertint en el pilot més segur damunt la terra després dels seus recents triomfs a Argentina i Xipre, finalitzà primer pel fet que els Subaru alentiren el ritme en la darrera especial perquè no torni a passar el succeït en l'anterior ral·li. Sainz es mantingué durant tota la jornada en temps molt similars al cap però sense fer perillar el lideratge. El madrileny tingué molta sort en l'enllaç entre el cinquè i el darrer tram de la jornada, quan una avaria estigué a punt d'obligar-lo a abandonar.

«El balanç és molt bo perquè vaig creure que hauríem d'abandonar ja que haguérem de canviar moltes coses», explicà Sainz. El Focus es negà a arrencar durant mitja hora i tant Sainz com Moya hagueren d'exercir d'improvisats mecànics per arribar a la sortida del darrer tram. Es van veure afavorits pel fet que el penúltim tram fou suspès per l'excés de públic i els espanyols tingueren més temps i no penalitzaren per retard.

Per la seva part, Peugeot tingué un inici de ral·li desastrós, perquè Didier Auriol es va veure obligat a deixar la prova en la primera especial per problemes amb l'embragatge, mentre que dos trams més tard, hagué de fer el mateix l'actual campió del món, Marcus Gronholm, després de topar contra un penyal i trencar el càrter. El finlandès Tommi Makinen, líder del mundial, obrí pista amb febre, i amb el record del seu accident a Xipre. Finalitzà novè a 1.20 de McRae.