Com un heroi i alçat va acabar Michael Schumacher.

TW
0

L'alemany Michael Schumacher va fer una passa important per revalidar la seva corona mundial sobre el traçat urbà de Montecarlo en una nova exhibició de Ferrari, que va aconseguir el doblet al Gran Premi de Mònaco, setena prova puntuable del Campionat del Món de Fórmula 1. La sort es va aliar amb el tricampió del món, que va sumar la seva cinquena victòria als carrers monegascs, per igualar la marca del britànic Graham Hill, ja que Coulthard, que era a la pole, va haver de sortir el darrer després que el seu cotxe es calàs a la volta de reconeixement.

La cursa va ser un passeig triomfant per als Ferrari, ja que tant Schumacher com el brasiler Rubens Barrichello veieren com els quedava el camí ben aplanat a mesura que anaven passant les voltes. La mala sort acompanyà per enèsima vegada en la temporada els McLaren-Mercedes, ja que a la desgràcia de Coulthard es va afegir posteriorment l'abandonament de Hakkinen. No hi va haver cap rival per als cotxes de «l'scuderia», ja que primer el colombià Montoya, per un accident, després Hakkinen, i finalment Ralf Schumacher, per problemes als cotxes, deixaren a tir de pedra una de les victòries més còmodes per als Ferrari.

Schumacher a estar en tot moment escortat per Barrichello, que va ser segon a 4'3 segons, per aconseguir el doblet de Ferrari. Per darrere, Coulthar ho va intentar tot per recuperar el terreny perdut, però la dura resistència que hi oposà el brasiler Enrique Bernoldi durant més de 40 voltes el va obligar a conformar-se amb la cinquena plaça després de fer una gran remuntada. Shumacherva veure com s'enduia de Mònaco un gran botí de cara a la general del Mundial, en la qual avantatja ara Coulthard 12 punts (52 per 40) i camina amb passa ferma cap al que seria el seu quart títol.

Quant als espanyols Fernando Alonso i Pere Martínez de la Rosa, es veieren obligats a abandonar, una vegada més, quan estaven lluitant per fer alguna cosa important a Montecarlo. L'asturià, amb problemes al seu motor, va veure com a falta de 25 voltes, la part posterior del seu Minardi prenia i el deixava fora de cursa, quan havia arribat a rodar novè. De la Rosa es va retirar a la volta dinovena amb problemes a la caixa de canvis del seu monoplaça. Molta de feina haurà de fer De la Rosa al seu Jaguar per intentar igualar-lo amb els brillants resultats que està aconseguint el seu company Eddie Irvine.