L'alemany Michael Schumacher va fer una passa important per
revalidar la seva corona mundial sobre el traçat urbà de Montecarlo
en una nova exhibició de Ferrari, que va aconseguir el doblet al
Gran Premi de Mònaco, setena prova puntuable del Campionat del Món
de Fórmula 1. La sort es va aliar amb el tricampió del món, que va
sumar la seva cinquena victòria als carrers monegascs, per igualar
la marca del britànic Graham Hill, ja que Coulthard, que era a la
pole, va haver de sortir el darrer després que el seu cotxe es
calàs a la volta de reconeixement.
La cursa va ser un passeig triomfant per als Ferrari, ja que
tant Schumacher com el brasiler Rubens Barrichello veieren com els
quedava el camí ben aplanat a mesura que anaven passant les voltes.
La mala sort acompanyà per enèsima vegada en la temporada els
McLaren-Mercedes, ja que a la desgràcia de Coulthard es va afegir
posteriorment l'abandonament de Hakkinen. No hi va haver cap rival
per als cotxes de «l'scuderia», ja que primer el colombià Montoya,
per un accident, després Hakkinen, i finalment Ralf Schumacher, per
problemes als cotxes, deixaren a tir de pedra una de les victòries
més còmodes per als Ferrari.
Schumacher a estar en tot moment escortat per Barrichello, que
va ser segon a 4'3 segons, per aconseguir el doblet de Ferrari. Per
darrere, Coulthar ho va intentar tot per recuperar el terreny
perdut, però la dura resistència que hi oposà el brasiler Enrique
Bernoldi durant més de 40 voltes el va obligar a conformar-se amb
la cinquena plaça després de fer una gran remuntada. Shumacherva
veure com s'enduia de Mònaco un gran botí de cara a la general del
Mundial, en la qual avantatja ara Coulthard 12 punts (52 per 40) i
camina amb passa ferma cap al que seria el seu quart títol.
Quant als espanyols Fernando Alonso i Pere Martínez de la Rosa,
es veieren obligats a abandonar, una vegada més, quan estaven
lluitant per fer alguna cosa important a Montecarlo. L'asturià, amb
problemes al seu motor, va veure com a falta de 25 voltes, la part
posterior del seu Minardi prenia i el deixava fora de cursa, quan
havia arribat a rodar novè. De la Rosa es va retirar a la volta
dinovena amb problemes a la caixa de canvis del seu monoplaça.
Molta de feina haurà de fer De la Rosa al seu Jaguar per intentar
igualar-lo amb els brillants resultats que està aconseguint el seu
company Eddie Irvine.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.