TW
0

Florentino Pérez i la seva junta directiva arrasaren en l'Assemblea General Extraordinària, que aprovà per una àmplia majoria el conveni per a la venda dels terrenys de la ciutat esportiva, amb la qual es sanejarà el deute del club. Dels 1.161 compromissaris presents, 1.100 donaren el seu vot favorable (92 per cent) al conveni, 39 es mosraren en contra i es varen abstenir 22. El punt 2 de l'ordre del dia, l'autorització al president i a la junta directiva para la alineació de l'edificabilitat del terciari genèric que correspongui al Reial Madrid en execució del conveni, li donaren suport 1.048 (90 per cent), el rebutjaren 76 i hi hagué 33 abstencions. El punt 3, «autorització per operacions transitòries de tresoreria», fou aprovat per 964 compromisaris (87 per cent), 146 votaren en contra i es varen abstendre 47.

Poques hores després d'obtenir el 28è títol de Lliga, i menys encara de finalitzar la festa en un restaurant de la capital, comparegué la junta en el pavelló Raimundo Saporta, que donà inici a l'Assamblea General Extraordinària en segona convocatòria. El grup rector comptà amb la presència de les seves «mans dretes». En aquest costat de la taula se situaren els directors generals, encapçalats per Jorge Valdano i Julio Senn, responsables de les àrees esportiva i econòmica; el director general esportiu adjunt, Emilio Butragueño, Alfredo di Stefano, president d'honor, i Amancio Amaro.

Entre els asistents hi havia, per separat, Lorenzo Sanz (ni votà ni parlà) i Juan Onieva, anteriors president i vice president. Pérez, qui tingué un record especial amb un minut de silenci per l'expresident Ramon Mendoza, qualificà l'aprovació del conveni rubricat el passat 7 de maig amb l'Ajuntament i la Comunitat per a la venda de l'actual ciutat esportiva de «tema de vital importància pel futur» del club.

«És una decisió que farà història i que podria fer més gran el mite del Reial Madrid», digué Pérez. Segons l'acord, el Reial Madrid aporta onze de les quinze hectàrees de l'actual ciutat esportiva, de les quals dotze «les disposaran els ciutadans de Madrid amb un gran poliesportiu i zones verdes, i a les altres tres es preveu la construcció de quatre torres, de les quals al Reial Madrid li corresponen 149.000 metres quadrats edificables d'oficines, la venta dels quals proporcionarà uns recursos suficients per acabar amb el deute i construir la gran ciutat del madridisme», explicà.