TW
0

El Mallorca Open començà amb sorpresa. En una jornada marcada per la pluja, el cap de sèrie número dos del torneig, l'alemany Tommy Haas, caigué derrotat en dos sets per Galo Blanco. D'aquesta manera, igual que com ocorregué en la passada edició amb Ríos i Kafelnikov, el primer dia esborrava del mapa un dels màxims favorits. La jornada tennística començava a les dotze del dematí. Els primers aficionats es desplaçaven fins a la plaça de toros per seguir de prop les evolucions dels seus ídols.

A mida que avançava la jornada, els niguls amenaçaven de boicotejar el torneig, i així ho feren passades la una i mitja. Joan Balcells acabava d'imposar-se a l'argentí Mariano Zabaleta per 6-4 i 7-6 a la pista central quan el cel descarregà la seva fúria durant un quart d'hora. L'aigua deixà la terra impracticable i els partits es retardaren una hora i mitja. La jornada, emperò, continuà a primera hora del capvespre. A la pista número 1 el txec Slava Dosedel derrotava en dos sets l'espanyol German Puentes (7-5 i 7-5).

Per la seva banda Beto Martín suava de valent per acabar amb la resistència del xilè Nicolás Massu (4-6, 6-3 i 7-6) i el francès Michael Llodra feia el mateix amb el rus Mikhail Youzhny (6-2, 4-6 i 6-3). El partit més esperat començava després de les set. Les grades varen ser ocupades per un bon nombre d'alemanys disposats a gaudir del tennis d'un dels seus ídols: Tommy Haas. El seu oponent, Galo Blanco. Des del primer moment es va veure que el tennista espanyol no posaria les coses fàcils. Blanco realitzà un bon partit des del fons de la pista i en cap moment deixà que el germànic practicàs el seu tennis. Després de guanyar el primer set per 6-3, Blanco s'endugué el segon en el tie-break davant el goig dels pocs aficionats que quedaven.