Consternació i sorpresa al món del futbol

Les paraules d'admiració i suport cap a Pep Guardiola arriben des de tots els racons

TW
0

La decisió de Pep Guardiola d'abandonar el Barcelona va convulsionar el panorama informatiu, fins al punt de ser la primera notícia en els diferents Telenotícies. Les reaccions davant l'anunci de l'emblemàtic jugador català varen arribar des de tots els extrems de la geografia futbolística espanyola.

A la nostra illa, el manacorí Miquel Àngel Nadal, durant molts anys company de Guardiola a l'exitós Barcelona de la dècada dels 90, manifestà a Diari de Balears que ja s'ensumava alguna cosa: «Havia xerrat un parell de vegades amb ell i em comentava la possibilitat que hagués arribat el moment de la partida. Ha estat una decisió difícil, però ningú millor que ell per triar el que li convé al seu futur. Està clar que es perd un element important per al barcelonisme».

De la seva banda, amb el president Joan Gaspart de vacances (no xerrarà fins dimarts que ve), el portaveu del Barça, Gabriel Masfurroll, agafà la paraula: «Respectem tremendament la decisió de Pep pel que representa per a la institució i l'afecte que li té el club». Masfurroll admeté que les negociacions per renovar Guardiola ni tan sols s'han iniciat, malgrat que recordà que quan el jugador va caure lesionat de gravetat l'estiu passat, Gaspart li oferí la renovació abans d'operar-se. Aleshores, el capità va ajornar qualsevol decisió.

L'entranyable Nicolau Casaus va mostrar-se «trist i sorprès, perquè ja creia que sempre tendria Guardiola al meu costat. Em sap greu pel meu Barcelona».

El director tècnic adjunt del Barcelona i també símbol del barcelonisme, Carles Rexach, reaccionà amb sorpresa, però confessà que, veient la situació del jugador, amb la seva renovació en punt mort, era una opció que no es podia descartar. «M'ha sorprès, però es preveia aquesta possibilitat perquè ja va dir que s'ho aniria pensant».

Albert Celades, jugador del Reial Madrid i exjugador del Barcelona, estava sorprès i espera «que li vagi molt bé i li desig el millor. M'ha sorprès la seva decisió, perquè és molt estimat en el Barcelona. Segur que ho ha meditat molt bé, perquè duia tota la vida en el Barcelona, però té 30 anys i voldrà tenir una nova experiència en la seva vida».

Luis Figo explicà que el migcampista català sempre tindrà el seu suport i la seva amistat. «Sempre tindrà el meu suport en tot el que faci perquè és el meu amic i sempre ha estat amb mi. És una persona responsable que sap el que vol en la vida i jo sempre li faré costat».